Sklepy autonomiczne już działają. Ceny jak w supermarketach
fot. materiały prasoweMarketLab, w odróżnieniu od wielu innych technologicznych startupów, nie powstał jako autorski pomysł na zrewolucjonizowanie specyficznego obszaru biznesowego. Wręcz przeciwnie, MarketLab to odpowiedź na potrzeby technologiczne zgłaszane przez branżę handlową.
– Idea MarketLab wzięła się ze szkoleń i konferencji organizowanych przez FPL, czyli firmę szkoleniową, którą prowadzę z żoną – mówi Marcin Krokowski, założyciel MarketLab.
W spotkaniach brali udział m.in. menedżerowie firm technologicznych i handlowych. Z rozmów wynikało, że na polskim rynku jest pewna niezagospodarowana nisza – nowoczesnych usług technologicznych dla branży handlowej. Był to 2006 r. Marcin Krokowski postanowilł podjąć to wyzwanie i utworzył firmę FPL Sales, która szybko zmieniła nazwę na MarketLab. W 2009 roku dołączył do niej Kamil Stępień.
Lekarstwo na potrzeby sklepów
Pierwszych klientów udało się dość szybko znaleźć. Najważniejszy projekt dotyczył sieci hurtowni Cash & Carry. MarketLab zamontował w jej oddziałach kamery, które „obserwowały” promocje na wybrany asortyment. Kiedy towar się kończył, placówka dostawała sygnał i mogła zareagować – np. wyłożyć kolejne palety lub inaczej zagospodarować przestrzeń. Cały system bazował na zdjęciach, które regularnie spływały do centrum MarketLab. Siedzący w biurze pracownicy sami obserwowali obrazy i podejmowali decyzje o wysłaniu sygnałów do placówek. Dziś taka technologia jest już zdecydowanie przestarzała – wówczas była prawdziwą rewolucją.
...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.