Wyprzedaż? Polacy najpierw policzą
Statystyki są jednoznaczne. Listopadowe dni wyprzedażowe dają sklepom bardzo silny impuls sprzedażowy. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS dla serwisu eBay, w 2018 r. w akcji wyprzedażowej trwającej od 19 do 28 listopada wzięło udział aż 6,7 mln Polaków, a ich łączne wydatki przekroczyły 2,3 mld zł.
Wewnętrzne dane eBay z 2018 r. pokazały, że w listopadzie na ebay.pl sprzedaż odzieży, obuwia i innych akcesoriów, elektroniki, a także artykułów domowych i ogrodniczych wzrosła aż o 100 proc. w porównaniu ze standardową codzienną sprzedażą – informują przedstawiciele platformy.
Tyle że te wydatki nie były robione wyłącznie w polskich sklepach. Z drugiej strony z dni wyprzedażowych korzystają firmy z Polski. W 2017 r. eksport polskich dostawców z okazji Black Friday wzrósł o 20 proc. w porównaniu z 2016 r.
Nowe (globalne) zwyczaje
Tradycja „czarnopiątkowych” wyprzedaży nie jest nowa. Dzień ten wypada tuż po amerykańskim Święcie Dziękczynienia i od dekad wiązał się z dużymi zakupami. Obecną formę przyjął jednak niedawno – już w XXI w. Black Friday stał się prawdziwym świętem konsumpcjonizmu – tylko w USA wartość transakcji w sklepach stacjonarnych w ten dzień wzrosła od 2005 r. do 2019 r. z niemal 27 mld dol. do ok. 60 mld dol.
– W...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.