WOOLA startupem roku w Europie Środkowej

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Estoński startup Woola, który wymyślił folię bąbelkową z wełny, zwyciężył w wielkim finale konkursu PowerUp! Challange organizowanego przez fundusz EIT InnoEnergy. Drugie miejsce zajęła firma, która chce zmieniać drgania na energię elektryczną.

Woola to estoński startup, którym kieruje Anna-Liisa Palatu, wcześniej związana z branżą e-commerce. Przedsiębiorczyni stworzyła technologię wytwarzania folii bąbelkowej z owczej wełny. Taki produkt może konkurować nie tylko z innymi biodegradowalnymi zamiennikami (od których jest wielokrotnie tańszy w wytworzeniu), ale także z tradycyjną, plastikową folią bąbelkową. Mimo niskiej ceny produkt firmy Woola – po wykorzystaniu – może trafić do bioodpadów, bo ulega procesowi pełnej biodegradacji. – Odnieśliśmy sukces, bo rozwiązaliśmy ważny, palący problem – przekonuje pomysłodawczyni w rozmowie z „My Company Polska”, którą można przeczytać w najnowszym numerze.

Przy wyborze jury kierowało się przede wszystkim analizą rynkowego potencjału prezentowanych rozwiązań. Jak podkreślają członkowie komisji oceniającej startupowców, trudno było wyłonić zwycięzcę, ponieważ wszyscy startujący w konkursie prezentowali wysoki poziom. – Z przyjemnością będziemy śledzić dalsze biznesowe sukcesy nagrodzonego zespołu – mówi Oksana Prykhodko, członkini jury konkursowego i Innovation Manager w DTEK.

Woola nie tylko zdobyła nagrodę pieniężną w wysokości 50 tys. euro, ale ma również szansę otrzymać zaproszenie do sieci partnerów EIT InnoEnergy, reprezentujących najważniejsze branże gospodarki, ośrodki badawcze i uniwersytety w całej Europie. Korzyści w postaci grantów i dostępu do usług zapewnili także Vestbee oraz SpeedUp Group. – Bardzo się cieszę, że będziemy mieli szansę dotrzeć z naszą ideą do...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ