W stylu retro

W stylu retro
27
Otaczanie się oryginalnymi przedmiotami z przeszłością i wyposażanie wnętrz w dizajnerskie meble sprzed kilku dekad jest dziś dużo łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Poszukujący perełek wielbiciele klasycznego wzornictwa okazów nie muszą już szukać po pchlich targach czy zakurzonych piwnicach. Biznes w stylu retro przeniósł się bowiem do internetu.

Jednym z takich miejsc jest yestersen –platforma, gdzie kupić można przedmioty vintage i współczesny dizajn: od drobnych dodatków, jak plakaty, przez dawne lampy po meble. To swojego rodzaju internetowy showroom, w którym wybrani sprzedawcy i młodzi projektanci z całego świata mogą oferować swoje produkty. Założycielem i szefem yestersen jest Karol Misztal, który po powrocie do Polski z Francji przed sześciu laty chciał urządzić mieszkanie w stylu vintage. Natrafił jednak na problem: poszukiwania mebli i dodatków były trudne i czasochłonne, bo oferowane przedmioty były rozproszone w wielu internetowych serwisach i aukcjach. Wraz z kolegą z Francji uznali, że jest to nisza i rynek, który warto uporządkować. Tak zrodził się pomysł stworzenia platformy e-commerce, której zespół liczy dziś 25 osób.

Platforma wystartowała, oferując 100 przedmiotów od tuzina sprzedawców. Dziś przedmiotów jest ponad 12 tys., a sprzedawców ponad 200. Wśród nich można znaleźć zarówno fotel z lat 60., jak i współczesny od wiodącej zagranicznej manufaktury: obydwa już od 900 zł do kilku tysięcy złotych. Szczególnym powodzeniem cieszą się komody, krzesła i stoły w stylu Mid-Century Modern oraz skandynawskie oświetlenie.

– Od klasycznych sprzedawców mebli odróżnia nas to, że jako platforma nie posiadamy ani nie magazynujemy towaru oferowanego online. Zaczęliśmy od łączenia sprzedawców vintage...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ