W Azji większość profesjonalistów chce w tym roku zmienić pracę

W Azji większość profesjonalistów chce w tym roku zmienić pracę
Ponad trzy czwarte profesjonalistów w Azji rozważa podjęcie nowej pracy w tym roku, jak wynika z raportu LinkedIn. Powód?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Około 77% pracowników regionu Azji i Pacyfiku chce przejść na nowe stanowiska, przy czym zmiana ta napędzana jest przez pokolenie Z i millenialsów — zgodnie z danymi opublikowanymi w tym tygodniu przez platformę społecznościową LinkedIn. To zarazem nieco większy odsetek niż ten dla globalnej siły roboczej, gdzie wynosi on 73%.

W badaniu LinkedIn czytamy, że zmiana podyktowana jest przede wszystkim potrzebą wyższych wynagrodzeń. Wiele firm nie zapewniło odpowiednich podwyżek na koniec 2023 roku, a ceny poszły w górę. Koszty też rosną, w tym licznych składek i danin.

Ponadto pracownicy potrzebują lepszej równowagi między życiem prywatnym a zawodowym — czytamy w badaniu LinkedIn.

W Azji najwięcej chętnych do zmiany pracy

Co ciekawe, LinkedIn podaje, że większość organizacji w regionie Azji i Pacyfiku planuje rozszerzyć swoje siły robocze w tym roku. Z zamiarem zwiększenia zatrudnienia najbardziej noszą się Indie, Indonezja, Singapur i Australia.

Gotowość pracowników do poszukiwania nowych możliwości — oraz pragnienie firm do rozszerzenia swoich sił roboczych — kontrastuje z niepewnością gospodarczą, która dotknęła kraje w całym regionie w ślad za Covidem.

"Motywacja do zmiany pracy często wynika ze wzrostu kosztów życia, skłaniając jednostki do szukania możliwości, które są zgodne z inflacją" — powiedziała ekspertka kariery LinkedIn, Pooja Chhabria. "Pragnienie wyższych wynagrodzeń jest prawdopodobnie spowodowane potrzebą bezpieczeństwa finansowego w trudnym środowisku gospodarczym w ciągu ostatnich kilku lat".

Niektóre firmy wymagają od pracowników powrotu do biura po Covidzie — to kolejny potencjalny powód, dla którego ludzie mogą szukać bardziej elastycznej kultury pracy. Pragnienie bardziej zrównoważonego stylu życia i lepszego samopoczucia jest kolejnym czynnikiem napędzającym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ