Ukraiński EdTech Preply zebrał 50 mln dolarów
Edukacyjny startup z dofinansowaniem, fot. shutterstock.Mimo wojny w Ukrainie Preply systematycznie rozwija globalną sieć usług e-learningowych w 30 krajach świata, łączącą setki tysięcy kursantów z ponad 32 tysiącami nauczycieli języków. W ciągu roku Preply potroiło rozmiar swojego biznesu, a do grona jego partnerów dołączyli m.in. Tiktok, Uber i McKinsey. Polska jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków Preply w Europie.
Techonologie edukacyjne
Najnowsza runda finansowania została poprowadzona przez Owl Ventures z Doliny Krzemowej, największego inwestora w obszarze technologii edukacyjnych na świecie. Wśród dotychczasowych inwestorów, którzy uczestniczyli również w rundzie C znalazł się także Przemysław Gacek, założyciel i Prezes Grupy Pracuj. Obok niego w tym gronie są także Diligent Capital, Hoxton Ventures, Educapital, Evli Growth Partners, Swisscom Ventures i Orbit Capital.
Wzrost i rozwój globalnej sieci Preply
Preply łączy setki tysięcy uczestników kursów z ponad 32 tysiącami nauczycieli ponad 50 języków. W ciągu ostatniego roku Preply potroiło rozmiar swojego biznesu w zakresie nauki języków obcych, a do grona jego partnerów dołączyli m.in. Tiktok, Uber i McKinsey.
Po stronie konsumentów, liczba osób korzystających z aplikacji Preply wzrosła 4-krotnie w ciągu ostatnich dwóch lat, a w wielu regionach geograficznych liczba użytkowników wzrosła prawie dwukrotnie w stosunku do poprzedniego roku. Platforma planuje podbić rosnący rynek nauki języków online, który według analiz firmy HolonIQ ma osiągnąć wartość 47 miliardów dolarów do 2025 roku.
Trendy edukacji języków w Polsce na Preply
Polska jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków Preply w Europie. Jak podaje firma, 70% polskich uczestników kursów uczy się języka angielskiego, dużą popularnością cieszą się także hiszpański, polski, niemiecki i francuski. Szczególną uwagę zwraca nauka języka polskiego. Jego duża popularność wynika z korzystania z poświęconych mu kursów m.in. przez relokujących się do Polski pracowników zagranicznych i studentów z zagranicy mieszkających w kraju.
Trzy główne powody korzystania z platformy wymieniane przez kursantów z Polski to poprawa perspektyw zawodowych (38%), poprawa umiejętności konwersacji (30%) oraz przygotowanie do zmiany miejsca zamieszkania (11%).