Ukraiński startup AI wchodzi na polski rynek. Getmany pomaga pozyskać większą liczbę leadów

Kyrylo Kozak
Kyrylo Kozak / Fot. materiały prasowe
Getmany - narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, zaprojektowane do automatycznego składania ofert (bidding) i generowania spersonalizowanych propozycji współpracy na platformie Upwork - wchodzi na polski rynek. Startup powstał w Ukrainie w czasie wojny, a jego celem jest wspieranie polskich agencji zarejestrowanych na Upworku w pozyskiwaniu większej liczby leadów i efektywniejszym rozwoju działalności.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Getmany to narzędzie typu SaaS dla rynku B2B umożliwiające agencjom automatyzację pozyskiwania klientów na Upworku. Narzędzie eliminuje potrzebę codziennego, ręcznego aplikowania do projektów — które, zdaniem twórców rozwiązania, jest wolniejsze, mniej spersonalizowane i mniej skuteczne niż zautomatyzowany system. Getmany automatyzuje proces tworzenia listów przewodnich i pozwala analizować oraz generować trafne propozycje projektowe dopasowane do profilu każdej agencji na platformie. Postępy użytkownika prezentowane są na przejrzystym panelu zawierającym uporządkowane informacje o statusie aplikacji oraz statystyki skuteczności ofert pracy.

- Działam na Upworku już prawie dziesięć lat. W tym czasie założyłem dwie agencje i rozpocząłem doradztwo w zakresie Upworka. W pewnym momencie zacząłem otrzymywać wiele zapytań od właścicieli agencji z Ukrainy, dotyczących tego, jak optymalizować profil, jak działają algorytmy i jak pisać listy przewodnie. To naturalnie popchnęło mnie do pomysłu stworzenia narzędzia, które odpowie na te potrzeby i pomoże agencjom w automatyzacji działań na Upworku. I tak właśnie powstało Getmany — wyjaśnia Kyrylo Kozak, CEO i co-founder Getmany.

W 2023 roku współzałożyciele Vitaly Drozhdin i Kyrylo Kozak udostępnili wersję beta produktu i otrzymali około 60 zgłoszeń od agencji z Ukrainy. Startup jest finansowany z prywatnych środków CEO, zdobytych w ciągu ostatnich 10 lat pracy w outsourcingu i outstaffingu na Upworku. - Na stworzenie MVP wydaliśmy 60 tys. dol. i testowaliśmy je przez sześć miesięcy na kilku użytkownikach. Premiera wersji beta finalnego produktu kosztowała nas ponad 150 tys. dol. — dodaje Kozak.

Getmany zapewnia wysokie dopasowanie propozycji dzięki elastycznym ustawieniom wyszukiwania, które pozwalają precyzyjnie określić kryteria wyboru ofert. Użytkownicy mogą skonfigurować takie parametry, jak budżet, typ płatności, słowa kluczowe w tytule i opisie oraz dane o kliencie (kraj, ocena, łączne wydatki itp.). Dzięki temu otrzymują najbardziej trafne oferty pracy w czasie rzeczywistym.

Getmany opiera się technologicznie na modelach językowych OpenAI i Claude (Anthropic), które potrafią generować wysokiej jakości teksty. Część modeli została dodatkowo przeszkolona na wybranych listach przewodnich, aby poprawić jakość i trafność wyników. Jak wskazują Drozhdin i Kozak, trening odbywa się regularnie, na podstawie nowych danych, w tym skutecznych przykładów wiadomości zaakceptowanych przez klientów.

Getmany pójdzie po finansowanie

W kolejnych latach Getmany planuje pozyskanie finansowania na realizację strategii rozwoju zakładającej ekspansję na nowe rynki i platformy, takie jak LinkedIn.

- Nasza strona internetowa jest dostępna w języku angielskim i ukraińskim, a wkrótce także będzie dostępna w języku polskim. Obsługa klienta działa 7 dni w tygodniu. Mamy przygotowaną dwuletnią mapę rozwoju Getmany na Upworku. Naszym celem jest pełna automatyzacja generowania leadów, a następnie wykorzystanie zdobytej wiedzy na innych platformach — podsumowuje Kyrylo Kozak.

ZOBACZ RÓWNIEŻ