Uber zamyka aplikację do dostawy alkoholu Drizly
Napędzana boomem na dostawy do domu w czasie pandemii, Drizly wyrosła na największy internetowy rynek alkoholu w Ameryce Północnej. Teraz zostanie oficjalnie zostanie zamknięta — dokładnie pod koniec marca 2024 roku.
Usługa dostawy alkoholu działała jako samodzielna aplikacja, a jej rynek miał zostać zintegrowany z aplikacją dostaw Ubera, Uber Eats.
W oświadczeniu Pierre Dimitri Gore-Coty, starszy wiceprezes ds. dostaw w Uberze, powiedział, że Uber zdecydował się skupić na swojej "podstawowej strategii Uber Eats, która polega na pomaganiu konsumentom w uzyskiwaniu prawie wszystkiego — od jedzenia po artykuły spożywcze i alkohol — wszystko w jednej aplikacji".
W ramach konsolidacji oferty dostaw produktów Ubera w Uber Eats, firma zakończyła również działalność swojej aplikacji do zakupów spożywczych, Cornershop. Artykuły spożywcze i alkohol nadal są dostępne do dostawy w Uber Eats.
— Jesteśmy wdzięczni zespołowi Drizly za ich liczne wkłady w rozwój kategorii dostaw BevAlc jako oryginalni pionierzy branży — dodał Gore-Coty w swoim oświadczeniu.
Informację o zamknięciu Drizly jako pierwszy podał serwis Axios.
Drizly nie udało się osiągnąć sukcesu
Zakup Drizly przez Ubera nastąpił w czasie przejściowym dla firmy. Nakaz pozostania w domu na początku pandemii w 2020 i 2021 roku oznaczał, że podstawowa działalność Ubera związana ze współdzieleniem przejazdów poniosła straty, podczas gdy jego działalność dostawowa gwałtownie wzrosła.
W ramach starań o zwiększenie swojej konkurencyjności w biznesie dostaw, Uber kupił również firmę dostawczą Postmates za 2,65 miliarda dolarów, kilka miesięcy przed zakupem Drizly.
W ostatnich kwartałach działalność Ubera związana ze współdzieleniem przejazdów odzyskała siłę. W listopadzie Uber zgłosił wyniki finansowe, które przekroczyły oczekiwania firmy.