Twórcy gier będą przekonywać nas do tego, że wymiana sprzętu jest potrzebna

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Kolejna generacja konsol to jeszcze większe budżety, skala, środowisko i jeszcze większy nacisk na realizm. Gry mają – i będą miały – wpływ na wiele aspektów naszego życia i rozrywki. Stały się po prostu biznesem, nie mniejszym niż kino czy muzyka – mówi Roger Żochowski, redaktor naczelny magazynu „PSX Extreme” oraz serwisu PPE.pl.

Podczas premiery PlayStation 5 ogromne emocje wzbudził wygląd konsoli. Na ile aspekt wizualny jest ważny w przypadku nowoczesnych konsol do gier, a na ile jest to jedynie dodatek do możliwości technicznych?

W dobie bardzo minimalistycznych i stawiających na prostotę kształtów Sony zaskoczyło oryginalnym dizajnem stawiającym na japońską drapieżność. Odbiór wyglądu PlayStation 5 to rzecz subiektywna, ale nie da się ukryć, że wywołał spore poruszenie. Będzie to jedna z największych konsol w ostatnich latach, podkreślając jednocześnie wertykalność dziewiątej generacji konsol, bo przecież konkurencyjny Xbox Series X również promowany jest przede wszystkim jako sprzęt stawiany pionowo. Umówmy się jedna, że to nie wygląd konsoli, ale gry, cena (której jeszcze nie znamy) oraz marketing zadecydują o sukcesie. Na obecnej generacji PlayStation 4 było na papierze słabsze technologiczne od Xboxa One, a mimo to Sony sprzedało już 110 mln konsol. To więcej niż sprzedaż Xboxa One i Nintendo Switcha razem wziętych! Znakomity marketing na starcie obecnej generacji i punktowanie błędów Microsoftu przyczyniły się do ogromnego popytu na PS4. 

Czy premierę PlayStation 5 należy rozpatrywać w kategorii przełomu, czy to po prostu kolejny etap ewolucji jednej z najważniejszych konsol na świecie?

To nie są już czasy, gdy kolejne generacje konsol wytyczały zupełnie nowe ścieżki. To...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2020 (60)

Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ