Top 10 rekomendowanych samochodów na 2024 rok według Consumer Reports
Consumer Reports niedawno ukończyło swoją coroczną listę "Top 10 Picks" na 2024 rok i jest ona drastycznie inna niż poprzednie, dodając kilka samochodów elektrycznych na wysokie miejsce. Aż siedem z dziesięciu najlepszych pojazdów w tym roku to pojazdy zelektryfikowane, z dwoma Subaru i Mazdą jako jedynymi modelami na benzynę.
Top 10 rekomendowanych wyborów samochodów na 2024 rok:
- Subaru Crosstrek
- Toyota Prius/Prius Prime
- Subaru Forester
- Mazda3
- Toyota Camry Hybrid
- Ford Maverick/Maverick Hybrid
- Tesla Model Y
- Toyota Highlander Hybrid
- BMW X5/X5 PHEV
- Toyota RAV4 Prime
Consumer Reports stwierdziło, że zelektryfikowane wersje tych pojazdów często przewyższają wydajnością swoich benzynowych odpowiedników. Forester, Camry Hybrid i Maverick/Maverick Hybrid były jedynymi trzema, które znalazły się na liście przez dwa kolejne lata.
Dodatkowo, podczas gdy średnia cena transakcyjna nowych samochodów przekroczyła 48 000 dolarów pod koniec zeszłego roku, publikacja zauważa, że sześć z dziesięciu pojazdów na tej liście ma cenę początkową poniżej 30 000 dolarów.
Samochody hybrydowe typu plug-in są solidnym krokiem pośrednim między konwencjonalnymi pojazdami na benzynę a EV, a CR zauważyło, że sprzedaż PHEV wzrosła w zeszłym roku o 60%, więcej niż EV czy zwykłe hybrydy. Są one droższe niż pojazdy na gaz lub hybrydowe, jednak CR stwierdziło, że niektóre z nich, takie jak BMW 330e xDrive PHEV, są znacznie tańsze w utrzymaniu i eksploatacji, rekompensując część dodatkowych kosztów początkowych.
Co z pozostałymi markami?
Publikacja oceniła również 34 marki w tegorocznych ocenach, stwierdzając, że Jeep, Land Rover, Jaguar, GMC i Rivian były pięcioma najgorszymi.
Z drugiej strony, CR rekomendowało każdy pojazd produkowany przez BMW, Porsche, Hondę, Mini, Kia, Mazdę i Acura.
Ważne jest, aby zauważyć, że chociaż wielu z nas w świecie motoryzacji otrzymuje samochody testowe od producentów, CR kupuje testowane pojazdy, poddaje je testom drogowym i nie akceptuje darmowych pojazdów od producentów samochodów. Dzięki temu raport pozostaje obiektywny.