Magazyn mini, możliwości maxi
mat. prasoweRaz biuro, raz magazyn, a jak trzeba to i showroom. Małe magazyny rosną jak grzyby po deszczu, razem z rynkiem e-commerce. Bo dla sklepu internetowego takie elastyczne biuro to idealne rozwiązanie.
Magazyn kojarzy się przede wszystkim z wielką, ciągnącą się setki metrów halą, w której przechowywane są tysiące produktów. To tzw. big box, czyli duże centrum magazynowe. Istnieją również centra logistyczne typu cross dock, z których korzystają firmy transportowe i kurierskie. W ostatnich latach coraz jaśniejszą gwiazdą świecą budynki typu SBU – Small Business Unit.
Od wielkich magazynów różni je sporo. Zlokalizowane są zwykle w miastach, a ich powierzchnię możemy adaptować. Raz może być magazynem, raz biurem, a innym razem spełniać funkcję naszego showroomu. Takie magazyny odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu obsługi tzw. ostatniej mili, czyli procesu dostarczenia mniejszych przesyłek do klientów.
SBU stają się atrakcyjne także z innego względu. – Małe magazyny rosną razem z rynkiem e-commerce. W Polsce te wzrosty są już od kilku lat dwucyfrowe i najwyższe w Europie. Ten rynek jest już tak dojrzały, że inne są wymagania e-sklepów – mówi Damian Kołata, analityk w dziale powierzchni przemysłowych i logistycznych w firmie doradczej Cushman & Wakefield.
Małe obiekty wyróżniają się możliwością wynajmu powierzchni nawet od 500...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska