Startuje konkurs dla startupów. Bank Pekao szuka twórcy nowego pomysłu

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Startupy i firmy technologiczne mają szansę sprawdzić się w wyzwaniu postawionym przez Bank Pekao i zawalczyć o możliwość wdrożenia swojego projektu w tej organizacji. Zgłoszenia w ramach konkursu będą przyjmowane do 14 grudnia i polegają na zaproponowaniu rozwiązania z obszaru zautomatyzowanej analizy opinii użytkowników aplikacji mobilnych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Bank Pekao szuka dostawcy rozwiązania, które umożliwi szybką analizę komentarzy i opinii na temat aplikacji mobilnych banku, którymi podzielili się ich użytkownicy w sklepach z aplikacjami – Google Play i App Store. Bank chce zaprosić do współpracy startupy i firmy technologiczne. Do 14 grudnia mogą one zgłaszać propozycje swoich rozwiązań. Następnie, spośród nadesłanych projektów, bank wyłoni te, które najlepiej odpowiedzą na postawione wyzwanie i zaprosi je do zaprezentowania pomysłów w formie sesji pitchingowej on-line. Zwycięzca dostanie możliwość przetestowania swojego rozwiązania w formie PoC (proof of concept), a także w przypadku jego wdrożenia w organizacji, zyska szansę na podjęcie dłuższej współpracy z Bankiem Pekao. 

– Jestem przekonany, że dzięki konkursowi, możemy znaleźć rzetelnych, a zarazem kreatywnych partnerów do współpracy i obiecujące, zgodne z oczekiwaniami banku rozwiązania. Startupy zaś, będą mogły sprawdzić w praktyce, użyteczność swoich pomysłów, a w przypadku wygranego projektu - damy im możliwość przetestowania go w dużej i renomowanej instytucji finansowej. To realna wartość dla obu stron – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao.  

Zgłaszane przez startup rozwiązanie, by móc zostać rozpatrzone i walczyć o zwycięstwo, musi spełniać kilka kryteriów. Narzędzie musi być na tyle inteligentne, by rozumieć sens zamieszczanych przez klientów komentarzy, mimo błędów ortograficznych i stylistycznych. Powinno potrafić skategoryzować opinię pod kątem sentymentu wypowiedzi i utworzyć na tej podstawie statystykę. Dodatkowo, rozwiązanie musi być automatycznie zintegrowane z aplikacjami mobilnymi oraz dawać możliwość manualnego dodawania uwag z innych kanałów informacji np. skrzynki mailowej. 

- Jako bank wsłuchujemy się w opinie klientów, zależy nam, aby żaden z komentarzy nie został pominięty. Ich ogromna ilość zachęca nas do poszukiwania automatyzacji prostych, a zarazem żmudnych i czasochłonnych procesów, a takim właśnie jest manualna analiza komentarzy na temat aplikacji mobilnych. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania oraz dostawcy pozwoli nam jeszcze uważniej wsłuchać się w głos klienta –  dodaje Jan van der Saar, Dyrektor Biura Laboratorium Innowacji w Banku Pekao.  

ZOBACZ RÓWNIEŻ