Sport to nie tylko zdrowie – marketing sportowy jako narzędzie budowania zaufania
DPD, fot. mat. prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2022 (81)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
DPD Polska od lat udziela się jako partner akcji charytatywnych, wspiera przedsiębiorczość, podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nie pozostajemy obojętni na promowanie zdrowego stylu życia wśród naszych klientów i interesariuszy. Wspieranie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia – m.in. jako sponsor i partner logistyczny wielu klubów i dyscyplin sportowych w wymiarze lokalnym i ogólnokrajowym – jest ważnym elementem naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też istotnym aspektem relacji z biznesem. Promujemy w ten sposób zdrowy styl życia, ale także wytrwałość w dążeniu do celu i rywalizację w duchu fair play.
Gramy do jednej bramki
Na współpracę z DPD Polska na przestrzeni lat zdecydowało się wiele klubów i organizacji. Wśród nich jest Polski Związek Piłki Siatkowej, kluby siatkarskie (takie jak Skra Bełchatów i ZAKSA Kędzierzyn-Koźle) czy mniejsze zespoły drugoligowe, w tym m.in. WKS Sobieski Żagań. Firma ma za sobą także wiele lat współpracy z Legionovią Legionowo jako sponsor tytularny klubu. DPD Polska współpracuje też z klubem koszykarskim Enea Basket BC Zielona Góra czy klubami piłkarskimi: Legią Warszawa, Widzewem Łódź i ŁKS Łódź czy Stalą Rzeszów. Wielokrotnie wspierała duże imprezy sportowe, w tym PZU Maraton Warszawski czy wyścig rowerowy Uphill Race Śnieżka. Kształtowanie dobrych wzorców to coś, o co dbamy także wewnątrz naszej firmy. DPD Polska organizuje rywalizację sportową, motywując pracowników do codziennej porcji ruchu i przygotowując reprezentacje firmy do amatorskich zawodach.
Aktywne zaangażowanie w rozwój sportu to dla biznesu wiele korzyści. Prestiżowe wydarzenia i popularne dyscypliny sportowe przyciągają tysiące, a nawet miliony kibiców, którzy mogą być potencjalnymi klientami firm. Logo widoczne dla kibiców podczas rozgrywek kojarzy się z pozytywnymi, sportowymi emocjami, a w dłuższej perspektywie staje się jednym z elementów budowania wizerunku marki i jej pozycji na tle konkurencji. Aby marketing przez sport był skuteczny, ważna jest regularna komunikacja i cykliczne przypominanie o tym całej społeczności skupionej wokół DPD Polska oraz partnerskich organizacji sportowych. Naszym celem jest zmiana mentalności i podejścia do sponsoringu sportowego. Z organizacjami sportowymi chcemy wypracować model współpracy, który będzie opierał się na wspólnej aktywizacji.
Dobry start
Marketing sportowy to dziś znacznie więcej niż tylko marketing. To przede wszystkim element budowania zaangażowania, zaufania do marki jako solidnego partnera i działania na rzecz promocji właściwych postaw wśród najmłodszych odbiorców – dzieci i młodzieży, które przez rozwój technologii coraz mniej czasu poświęcają aktywności fizycznej. Ważna jest edukacja i zmiana podejścia otoczenia na temat sponsoringu sportowego, ponieważ relacja pomiędzy sponsorem a sponsorowanym jest złożona, gdzie budowane jest przede wszystkim partnerstwo oraz wspólna misja osiągania celów. Dzięki działaniom sponsorskim kluby i organizacje sportowe działają sprawniej, są lepiej wyposażone w sprzęt, a zawodnicy mają więcej czasu na treningi. Wszystkie te elementy wpływają na ich osiągnięcia, którymi motywują młodzież do walki o własne, nawet drobne sukcesy sportowe.
Aktywne uczestnictwo w życiu sportowym to duża odpowiedzialność, ale i ogromna radość z pośredniego przyczyniania się do sukcesów tych, których podziwiamy. Nasze działania na rzecz społeczności sportowych od lat spotykają się z pozytywnym odbiorem i włączają do dialogu z interesariuszami, dzięki czemu stajemy się nie tylko kurierskim liderem rynku, ale także ważnym członkiem sportowej społeczności.
Więcej możesz przeczytać w 6/2022 (81) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.