Prezes Google spotkał się z Mateuszem Morawieckim. Jednym z tematów - walka z dezinformacją
Sundar Pichai i Mateusz Morawiecki, fot. Krystian Maj/KPRMPodczas spotkania Pichai przekazał informację, że Google.org oraz pracownicy i pracowniczki Google przeznaczyli ponad 35 milionów dolarów w postaci darowizn i wsparcia rzeczowego na pomoc humanitarną i wsparcie dla uchodźców w Europie Środkowo-Wschodniej.
Prezes Google zapowiedział również, że firma w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje dodatkowe 10 milionów dolarów w nowe regionalne partnerstwa na rzecz walki z dezinformacją.
W szczególności:
Pomoc humanitarna i wsparcie organizacji pozarządowych:
Darowizny: W odpowiedzi na kryzys humanitarny, Google.org przekazało darowizny i wsparcie rzeczowe na rzecz pomocy humanitarnej w Ukrainie i w krajach sąsiednich. Obejmuje to pakiet wsparcia dla polskich organizacji pozarządowych - takich jak Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej - który Google ogłosiło na początku marca.
Wspieranie organizacji pozarządowych z Europy Środkowo-Wschodniej: Google.org ogłasza także dodatkowe finansowe wsparcie dla działań na rzecz uchodźców z niepełnosprawnościami oraz finansowanie i stypendium Google.org dla Tech to the Rescue, młodej polskiej organizacji pozarządowej która łączy firmy technologiczne i ekspertów-wolontariuszy z organizacjami humanitarnymi, aby udzielać im technicznego wsparcia. Ponadto, Campus Google for Startups w Warszawie udostępnia przestrzeń dla lokalnych organizacji pozarządowych, które oferują uchodźcom wsparcie prawne i psychologiczne.
Walka z dezinformacją:
Partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi: Google nawiąże nowe partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi aby wesprzeć badania nad dezinformacją oraz rozpowszechnianiem błędnych informacji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Fact-checking: Google.org przekaże fundusze na wsparcie organizacji zajmujących się fact-checkingiem oraz organizacji pozarządowych, które przodują w walce z dezinformacją.
Rozpoznawanie dezinformacji: Jigsaw, jednostka Google zajmująca się tworzeniem technologii przeciwdziałających zagrożeniom w sieci, będzie współpracować z lokalnymi grupami ekspertów i naukowców w celu opracowania nowych metod zarówno bezpośredniego przeciwdziałania dezinformacji, jak i pomagania ludziom w łatwiejszym jej identyfikowaniu.
Ponadto Google wprowadzi nowe usługi i funkcje, które ułatwiają dostęp do zaufanych informacji, w tym panele wiedzy w językach lokalnych oraz etykiety z informacjami o wydawcach publikujących treści na YouTube.