Prezes Google spotkał się z Mateuszem Morawieckim. Jednym z tematów - walka z dezinformacją

Sundar Pichai i Mateusz Morawiecki
Sundar Pichai i Mateusz Morawiecki, fot. Krystian Maj/KPRM
Prezes Google i Alphabet Sundar Pichai odwiedził dziś Warszawę i spotkał się z premierem Mateuszem Morawieckim, a także odbył wideokonferencję z udziałem premiera Republiki Słowenii Janeza Janšy oraz przedstawiciela rządu Republiki Czeskiej. Rozmowy dotyczyły kryzysu humanitarnego wywołanego inwazją Rosji na Ukrainę, a także dalszej współpracy z rządami państw regionu w celu wspierania uchodźców oraz walki z dezinformacją.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Podczas spotkania Pichai przekazał informację, że Google.org oraz pracownicy i pracowniczki Google przeznaczyli ponad 35 milionów dolarów w postaci darowizn i wsparcia rzeczowego na pomoc humanitarną i wsparcie dla uchodźców w Europie Środkowo-Wschodniej.

Prezes Google zapowiedział również, że firma w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje dodatkowe 10 milionów dolarów w nowe regionalne partnerstwa na rzecz walki z dezinformacją.

W szczególności:

Pomoc humanitarna i wsparcie organizacji pozarządowych:

Darowizny: W odpowiedzi na kryzys humanitarny, Google.org przekazało darowizny i wsparcie rzeczowe na rzecz pomocy humanitarnej w Ukrainie i w krajach sąsiednich. Obejmuje to pakiet wsparcia dla polskich organizacji pozarządowych - takich jak Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej - który Google ogłosiło na początku marca.
Wspieranie organizacji pozarządowych z Europy Środkowo-Wschodniej: Google.org ogłasza także dodatkowe finansowe wsparcie dla działań na rzecz uchodźców z niepełnosprawnościami oraz finansowanie i stypendium Google.org dla Tech to the Rescue, młodej polskiej organizacji pozarządowej która łączy firmy technologiczne i ekspertów-wolontariuszy z organizacjami humanitarnymi, aby udzielać im technicznego wsparcia. Ponadto, Campus Google for Startups w Warszawie udostępnia przestrzeń dla lokalnych organizacji pozarządowych, które oferują uchodźcom wsparcie prawne i psychologiczne.

Walka z dezinformacją:

Partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi: Google nawiąże nowe partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi aby wesprzeć badania nad dezinformacją oraz rozpowszechnianiem błędnych informacji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Fact-checking: Google.org przekaże fundusze na wsparcie organizacji zajmujących się fact-checkingiem oraz organizacji pozarządowych, które przodują w walce z dezinformacją.
Rozpoznawanie dezinformacji: Jigsaw, jednostka Google zajmująca się tworzeniem technologii przeciwdziałających zagrożeniom w sieci, będzie współpracować z lokalnymi grupami ekspertów i naukowców w celu opracowania nowych metod zarówno bezpośredniego przeciwdziałania dezinformacji, jak i pomagania ludziom w łatwiejszym jej identyfikowaniu.

Ponadto Google wprowadzi nowe usługi i funkcje, które ułatwiają dostęp do zaufanych informacji, w tym panele wiedzy w językach lokalnych oraz etykiety z informacjami o wydawcach publikujących treści na YouTube.

ZOBACZ RÓWNIEŻ