Polski startup chce pomóc sklepom zwiększyć sprzedaż. "To ciekawy sposób na interakcję z klientem"

Wiktor Salamon
Fot. materiały prasowe
Notipack – polski startup – stworzył rozwiązanie, które może zwiększyć konwersję działań e-commerce nawet o kilkanaście procent. Wszystko dzięki dynamicznym komunikatom oraz powiadomieniom ze spersonalizowaną treścią i wyglądem dopasowanym do witryny sprzedawcy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wiktora Salamona, twórcę Notipacka, do wzmożonych działań nad aplikacją zmobilizowała pandemia. Zaryzykował, rzucił pracę na etacie i poświęcił się budowie rozwiązania, które pomaga sprzedawcom w dotarciu do potencjalnych klientów i skierowaniu do nich spersonalizowanego komunikatu.

– Czas pandemii na pewno był trudny dla wielu branż, ale dla e-commerce to moment żniw. Ludzie początkowo zamknięci w domach, a potem zaskakiwani kolejnymi lockdownami przenieśli swoje nawyki zakupowe do internetu. Wiele mniejszych sklepów nie było gotowych na taki boom, a ich strony internetowe nie były dopasowane do realiów. Tracili klientów na rzecz już gotowej do wyzwań większej konkurencji albo marketplaceów – tłumaczy Salamon.

Twórca Notipacka zainsiprował się amerykańskimi rozwiązaniami. Od ponad dwóch lat obserwował trend pojawiający się na tamtejszych portalach i w sklepach internetowych. Zauważył niemal powszechne użycie okienek z powiadomieniami, które wyskakiwały podczas przeglądania strony. – W Polsce nie jest to tak rozpowszechnione narzędzie i pomyślałem, że jest to ciekawy sposób na interakcję z klientem. Sposób, który warto dostosować do polskiego odbiorcy - dodaje Wiktor Salamon.

Notipack - jak to działa?

Narzędzie, którego pomysłodawcą jest Salamon umożliwia administratorom stron internetowych umieszczanie na nich powiadomień. Mogą to być informacje o zainteresowaniu danym produktem, opinie na jego temat czy specjalnej promocji. Klient sklepu, dzięki odpowiedniemu widgetowi, może być też szybko powiadomiony o sposobach kontaktu ze sprzedawcą, a on sam dzięki e-mail popup może uzyskać cenny kontakt do kupującego.

Powiadomienia, rekomendacje, społeczny dowód słuszności – to bardzo skuteczna metoda podnoszenia konwersji - przekonuje CEO Notipacka

Stworzone przez niego narzędzie może przynieść - jak wylicza przedsiębiorca - wzrost konwersji nawet o 15 proc., a to realnie większy zysk ze sprzedaży produktów. Skąd taka skuteczność? Powiadomienia nie są blokowane przez przeglądarki. W takim wypadku ważne jest, żeby nie były one nachalne. Ich formę graficzną można dopasować do identyfikacji wizualnej marki – dzięki temu stanowią integralną część strony.

– Notipack oferuje administratorom strony ponad 20 typów widgetów do wyboru, a w opracowaniu są już kolejne. Najczęściej wykorzystywane powiadomienia to: losowa opinia, licznik konwersji, ostatnia dokonana konwersja, licznik odwiedzin oraz boksy – komunikujący np. o promocji oraz z kuponem rabatowym – wylicza Salamon.

Prowadzący witrynę ma też stały dostęp do statystyk. Notipack stosuje rozwiązania zaawansowanej analityki i testów A/B, aby użytkownik mógł sprawdzić skąd pochodzi konwersja i jaki wpływ miały na nią powiadomienia.

Salamon przekonuje, że jego narzędzie sprawdzi się w niemal każdym biznesie prowadzonym online. Na pewno przyda się w restauracjach, salonach kosmetycznych i fryzjerskich, klubach fitness, gabinetach medycznych, na portalach społecznościowych i randkowych.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ