Polski edtech rozwija się na niemieckim rynku. W planach dalsza ekspansja na rynku DACH
Photon, fot. materiały prasoweSpółka stojąca za sukcesem innowacyjnego w skali globalnej robota edukacyjnego Photon i całego ekosystemu produktów edukacyjnych, m.in. unikalnego w skali światowej zestawu edukacyjnego Sztuczna Inteligencja, dynamicznie rozwija sieć sprzedaży. Zgodnie z przyjętą strategią priorytetami na ten rok są: ekspansja na rynkach DACH, USA i środkowoeuropejskim oraz wprowadzenie na rynek robota nowej generacji – Photona 2.0.
Współpraca liderów, rozwój sieci dystrybucyjnej
Photon Entertainment od roku sukcesywnie budował swoją rozpoznawalność w Niemczech, pracując bezpośrednio z nauczycielami, a jednym z efektów realizowanych przedsięwzięć było wyposażenie w roboty edukacyjne miasta Hanau. Pojawienie się innowacyjnych i niezawodnych produktów edukacyjnych Photona na rynku niemieckim doprowadziło do zainteresowania się ofertą polskiego lidera edtechu ze strony lokalnych dostawców. Zważywszy na specyfikę rynku oraz ambitne plany rozwoju na rynku DACH Photon Entertainment zdecydował się na nawiązanie współpracy z jednym z największych graczy na rynku niemieckim, obsługującym około 500 resellerów z obszaru edukacji.
- Podpisanie umowy dystrybucyjnej z Allnet oznacza stabilne wejście na rynek niemiecki z silnym partnerem u boku. Współpraca z cenioną na rynku, posiadającą długą historię i świetny network firmą ma na celu przyspieszenie rozwoju sieci dystrybucji Photona w Niemczech, we wszystkich landach. W konsekwencji zwiększy się nasz udział w rynku, a nasi niemieccy partnerzy będą mieli zapewnione stabilne i szybkie dostawy najwyższej jakości robotów i zestawów edukacyjnych, co ma szczególne znaczenie ze względu na rosnący popyt na innowacyjne narzędzia wspierające cyfryzację nauczania - komentuje Marcin Joka, CEO Photon Entertainment.
Perspektywiczny, rozpędzający się rynek
Niemiecki rynek edukacyjny, który obecnie rozpędza się w obszarze cyfryzacji edukacji, jest bardzo perspektywiczny. Pandemia zmotywowała rząd federalny oraz landy do zwiększenia wysiłków na rzecz upowszechnienia cyfrowych form nauczania. To obecnie priorytet - w ramach „Cyfrowego paktu dla szkół” (DigitalPakt Schule) rząd federalny przeznaczy łącznie 5 mld euro w ciągu najbliższych pięciu lat na rozwój infrastruktury cyfrowej w szkołach. Jednocześnie Niemcy przeznaczają znaczące kwoty na rozwój edukacji publicznej - ok. 4,2 proc. PKB. Od 2010 r. sektor odnotował roczny wzrost o około 3,6 proc., przewyższając ogólny wzrost gospodarczy o 3,4 proc. Z kolei cały europejski rynek edtech rośnie w tempie 14 proc. rocznie. Według prognoz do 2027 r. jego wartość́ ma się̨ potroić́ i wynieść́ 60 mld dol.
Inspiracje: Megan Fox
- Uruchomienie w zeszłym roku dedykowanego działu DACH oraz podpisanie umowy dystrybucyjnej z dużym i wyspecjalizowanym dystrybutorem to ważne kroki na drodze dalszej ekspansji zagranicznej Photon Entertainment. W kolejnych planujemy rozszerzenie sieci sprzedaży, m.in. w oparciu o globalne zasięgi Allnet, szczególnie na rynkach europejskich: Rumunii, Austrii, Beneluxu, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad rozwojem naszej sieci na kluczowym dla nas rynku USA oraz w Europie Środkowej, gdzie wzmocnimy naszą obecność już w najbliższych tygodniach - podkreśla Michał Grześ, coCEO i founder Photon Entertainment.
Technologia i produkty spółki trafiły już na 70 rynków, a sieć i wolumen sprzedaży stale rośnie. W USA Photon Entertainment rozbudował sieć sprzedaży o dużych partnerów m.in. o SHI - jednego z największych dystrybutorów urządzeń elektronicznych w USA oraz Traferę - lidera sprzedaży chromebooków. We Francji natomiast odnotował 100 proc, wzrost sprzedaży. W 2021 r. spółka wypracowała 8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto i zysk w wysokości 1,4 mln zł.
Najlepsze polskie edtechy
Photon znalazł się w naszym zestawieniu najlepszych polskich edtechów. Lista jest dostępna TUTAJ.