Polska marka modowa wchodzi do Finlandii

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 6
Polski producent odzieży w październiku br. zadebiutował w Finlandii. To 25 kraj na mapie gdańskiej spółki. Obecność wszystkich pięciu marek LPP w Mall of Tripla – jednym z najważniejszych centrum handlowych Helsinek, ma strategiczne znaczenie dla budowan

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

 

Polski producent odzieży w październiku br. zadebiutował w Finlandii. To 25 kraj na mapie gdańskiej spółki. Obecność wszystkich pięciu marek LPP w Mall of Tripla – jednym z najważniejszych centrum handlowych Helsinek, ma strategiczne znaczenie dla budowania rozpoznawalności LPP w nowym regionie. 

Mall of Tripla to największy obiekt handlowy w Finlandii, zaprojektowany z myślą o kształtowaniu trendów, kultury i rozwoju przestrzeni miejskiej. W promieniu zaledwie 1 km od centrum zlokalizowane są kluczowe miejsca na mapie Helsinek, które przyciągają około 3,6 miliona odwiedzających rocznie: Hartwall Arena, Helsinki Expo and Convention Centrum, Stadion Olimpijski oraz park rozrywki Linnanmäki. Nowo otwarta galeria w jednym miejscu łączy fińskie upodobania i najważniejsze międzynarodowe brandy. Wśród 250 punktów handlowych nie zabrakło także salonów polskich marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, zajmujących łączną powierzchnię 6520 mkw.

 - Czynnikiem decydującym o otwarciu naszych salonów jest przede wszystkim atrakcyjność przestrzeni handlowej – dlatego podjęliśmy decyzję o debiucie wszystkich pięciu marek w Helsinkach. Centrum Mall of Tripla to świetnie skomunikowany, wielofunkcyjny obiekt, który daje nam potencjał dotarcia zarówno do Finów, jak i odwiedzających stolicę turystów. Debiutujące centrum ma szansę stać się najważniejszym punktem handlowym na mapie Finlandii – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych. 

Kompleks Tripla zaprojektowany został nie tylko z myślą o stworzeniu dużego centrum handlowego. Jego integralną częścią jest także hotel, apartamenty mieszkalne, powierzchnie biurowe, strefa gastronomiczna oraz rozrywkowa. Obiekt ma również bardzo dobre połączenie z komunikacją miejską oraz z lotniskiem, oddalonym od centrum o zaledwie 20 minut. Polski producent odzieży jest jedynym najemcą, który w wyniku udanych negocjacji otworzył w tym miejscu aż 5 salonów.

- Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sieci stacjonarnej chcemy, aby nasze marki pojawiały się w najważniejszych punktach handlowych na mapie Europy. Debiut w Finlandii jest kolejnym krokiem milowym. To rynek wymagający i hermetyczny, ale my lubimy wyzwania. Zwłaszcza, jeśli stawką jest budowanie globalnej rozpoznawalności naszych marek – dodaje Przemysław Lutkiewicz. 

Nowoczesne Centrum Mall of Tripla wyznacza również trendy w zakresie ekologicznego projektowania przestrzeni handlowej, co wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju polskiego producenta. W projekcie uwzględniono przestronne tereny zielone i dodatkowo pokryto nimi 1/3 powierzchni dachów centrum. Ponadto obiekt wyposażony jest w system zbierania wody deszczowej, co oznacza ok. 40 proc. mniejsze zużycie czystej wody niż w porównywalnych obiektach. Sam budynek centrum pełni również funkcję przyjaznego dla środowiska hubu transportu publicznego – mieści się tam aż 3400 miejsc dla rowerów oraz 300 miejsc dla samochodów elektrycznych. 

Po fińskim debiucie salony stacjonarne marek LPP działają już na 25 rynkach. W ostatnich miesiącach polski producent uruchomił także sprzedaż internetową na Ukrainie, która jest dla firmy 13. rynkiem e-commerce. W 2020 roku spółka planuje otwarcie pierwszych salonów stacjonarnych w Macedonii Północnej, czym umocni swoją pozycję w regionie Europy Południowo-Wschodniej. 

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 oraz sklepy on-line w 13 krajach Europy. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 200 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

ZOBACZ RÓWNIEŻ