Polscy przedsiębiorcy chcą dbać o środowisko

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 81
Ponad połowa polskich przedsiębiorców MSP podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego – wynika z badania „Leasing Index 2019” przeprowadzonego przez Santander Leasing.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ponad połowa polskich przedsiębiorców MSP podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego – wynika z badania „Leasing Index 2019” przeprowadzonego przez Santander Leasing.

Badanie dotyczy firm zatrudniających do 49 osób. – Małe przedsiębiorstwa często nie mogą sobie pozwolić na przygotowywanie strategii CSR czy na duże inwestycje w ekologię. Optymizmem napawa jednak fakt, że dostrzegają problem i reagują na niego w miarę możliwości. Najprostsze i najtańsze działania proekologiczne stają się normą – mówi Agnieszka Basińska, HR Partner w Santander Leasing.

Jak wynika z badania „Leasing Index 2019” aż 51 proc. badanych firm stara się minimalizować ilość wytwarzanych odpadów. Jeszcze więcej – 53 proc. – prowadzi segregację odpadów.

– O ile to drugie działanie można uzasadnić koniecznością – do tego obliguje nas prawo – o tyle ograniczanie produkcji śmieci to dowód na to, że idea „zero waste”, czyli „brak odpadów” przedostaje się z płaszczyzny prywatnej osób najbardziej zaangażowanych w ochronę środowiska do powszechnej świadomości. Polacy wiedzą, że jeśli nie weźmiemy się do pracy – nasza planeta utonie w odpadach – mówi Agnieszka Basińska.

Z badania wynika, że im bardziej skomplikowane jest podjęcie działań proekologicznych, tym mniej firm się w nie angażuje. Ekologiczne produkty, półprodukty, materiały i surowce w swoich działaniach wykorzystuje mniej niż jedna trzecia badanych 

(30 proc.). Jeszcze mniej (29 proc.) ma w planach inwestycje w ekologiczny i efektywny energetycznie sprzęt. 

– Bez wątpienia optymistycznym wnioskiem z naszego badania jest odsetek przedsiębiorstw, które namawiają pracowników do proekologicznych zachowań – to 40 proc. Santander Leasing sam jest firmą, która działania przyjazne środowisku wpisuje nie tylko w strategię biznesową, ale też na listę własnych, wewnętrznych priorytetów – podkreśla Agnieszka Basińska. Ograniczenie zużycia wody i papieru, sprzątanie najbliższego otoczenia biura czy rezygnacja z plastiku to tylko niektóre inicjatywy, które wdraża Santander Leasing. – Podobnie jak większość firm, które wzięły udział w badaniu, zmieniamy się na lepsze w oparciu o własną kreatywność i zapał pracowników. Od sukcesu działań proekologicznych zależy przyszłość Ziemi. I nie ma do tego sukcesu drogi na skróty – podsumowuje.

INFO

Santander Leasing (dawniej BZ WBK Leasing) to firma z 20-letnim doświadczeniem. Od 1999 r. sfinansowała ponad 300 tys. przedmiotów, w tym blisko 150 tys. samochodów osobowych i ciężarowych. Santander Leasing jest w ścisłej czołówce firm leasingowych, będąc wieloletnim liderem finansowania maszyn i urządzeń. Jako uniwersalny leasingodawca oferuje finansowanie szerokiej gamy środków trwałych klientom z sektora małych i średnich firm oraz korporacyjnym. 

Wyniki badania

51 proc. małych przedsiębiorstw stara się ograniczać wytwarzanie odpadów.

53 proc. firm prowadzi segregację odpadów w trosce o ochronę środowiska.

41 proc. przedsiębiorców coraz częściej korzysta z elektronicznych dokumentów (takich jak np. elektroniczne faktury) w celu ograniczenia zużycia papieru.

30 proc. małych firm deklaruje wykorzystywanie ekologicznych towarów w prowadzonej działalności.

29 proc. spośród małych przedsiębiorstw rozważa inwestycje w ekologiczny i efektywny energetycznie sprzęt.

ZOBACZ RÓWNIEŻ