Polka stworzyła aplikację dla chorych na Hashimoto. Hashiona już dostępna dla pacjentów

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Hashiona to “wirtualna klinika” pomagająca pacjentom zmagającym się m.in. z Hashimoto w polepszeniu jakości życia. Dzięki aplikacji chorzy mogą śledzić swoje objawy, połączyć się ze specjalistami i otrzymać dostęp do edukacyjnych treści.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na chorobę Hashimoto zapada co czwarta Polka (wg danych Medicover). Amerykańskie Towarzystwo Tarczycowe przewiduje, że do 12 proc. populacji w USA prędzej czy później będzie mieć problemy z tarczycą, a wykorzystywana w chorobach tego narządu lewotyroksyna jest w tym kraju na drugim miejscu na liście najczęściej przepisywanych leków na receptę.

Startup, który urósł w pandemii

Eva Galant na początku 2020 roku zdecydowała się zostawić posadę w międzynarodowej korporacji i postawić na własny startup – aplikację dla osób chorujących na niedoczynność tarczycy i/lub Hashimoto. Czyli chorobę, z która sama zmaga się już ósmy rok. Na rynku brakuje rozwiązań technologicznych dla tej grupy pacjentów. - Mimo, że Hashimoto dotyka tak wiele osób, wciąż niewiele mówi się o tej chorobie. Brakuje rzetelnej wiedzy i dostępu do ekspertów. Wiem, jak ta choroba potrafi utrudnić życie i jak bardzo chora osoba potrzebuje wsparcia i konkretnych porad. My oferujemy kompleksowy produkt z zamkniętych obiegiem pomiędzy klinikami, lekarzami i pacjentami – podkreśla Eva Galant.

Już w trakcie pandemi Hashiona wygrała X edycję Reaktora, a następnie pojawiła się w kilku prestiżowych międzynarodowych programach akceleracyjnych: Stanford Rebuild, H + Innovation w Monachium, MIT CEE Forum – zdobywając główną nagrodę: 100 000 zł i wyjazd do Bostonu oraz UNDP & Draper University Impact Healthtech, gdzie jednym z mentorów był sam Tim Draper. Ostatnio zespół Hashiony pitchował swój pomysł podczas Pirate Live, Health Summit w Barcelonie i G1ANT Health w Londynie, a także podczas wewnętrznego wydarzenia Nationale Nederlanden, z którym planuje PoC wspólnego produktu.

Po kilku miesiąca funkcjonowania wersji beta, która zebrała ponad 2 000 użytkowników, 20 stycznia 2021 roku gotowy produkt w wersji polskiej został wypuszczony na rynek – aplikacja jest dostępna w wersji na Androida. Za kilka tygodni gotowa będzie także wersja angielska i niemiecka. Na wiosnę planowane jest uruchomienie kolejnych, płatnych już funkcjonalności, ale podstawowa wersja Hashiony będzie zawsze darmowa. W tym czasie zespół składający się dwóch osób urósł do 9 i zebrał ponad 300 000 euro finansowania. W Hashionę zainwestowały dwa fundusze z Polski i zagranicy oraz pięciu prywatnych biznes angeli związanych z branżą health-care.

Hashiona jako start z branży zdrowie stawia na ścisłą współpracę z ośrodkami medycznymi i naukowymi. Swojego wsparcia udzieliła już m.in. dr Monika Kornacka z Instytutu Psychologii Uniwersytetu SWPS, specjalistka od terapii behawioralnej, także tej używanej w medycynie. Dwunastu endokrynologów z całego świata obejmie Hashionę opieką mentorską, budowana jest także rada doradcza, w skład której wchodzą osoby będącę praktykami biznesu ze startupowym doświadczeniem, inwestorami, przedstawicielami korporacji oraz świata medycznego. Kompleksowość i holistyczne podejście przyciągnęły inwestorów, którzy dostrzegli w platformie globalny potencjał.

ZOBACZ RÓWNIEŻ