Polacy współtworzą popularną grę. "Jako fani serii czujemy ogromną ekscytację!"

Źródło: trailer gry
Źródło: trailer gry
7 grudnia odbyła się premiera trailera wyczekiwanej gry Call of Duty: Black Ops Cold War & Warzone, stworzonego przez artystów z Platige Image. O procesie powstawania animacji i stojących przed twórcami wyzwaniami opowiadają reżyser Damian Nenow i CG supervisor Hubert Zegardło.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Budujący napięcie film przedstawia genezę gniewu jednego z głównych bohaterów i wprowadza widza w mroczny nastrój lat ’80 ubiegłego wieku. Twórcy ze studia Platige Image przygotowali animację na podstawie assetów i wypracowanego wraz z Activision scenariusza.

- Activision to fantastyczny zespół, pozytywnych i bardzo kreatywnych ludzi. Bardzo sobie cenię takie produkcje, w których stajemy się prawdziwym partnerem dla klienta, gdzie jest miejsce na kreatywny i pełen obustronnego szacunku dialog. Podejmując się pracy nad tym projektem czuliśmy na sobie dużą odpowiedzialność, ale również, jako fani serii, ogromną ekscytację! – komentuje Damian Nenow. I dodaje: - Na przestrzeni storyboardu, animatiku i prewizu przetłumaczyliśmy tekst scenariusza na język filmowy, proponując choreografię, jej umiejscowienie w scenografii, montaż i kompletny, filmowy kształt trailera.

- Scenariusz to dopiero zalążek do niezliczonych możliwości ich dalszej interpretacji. Każdy z tych elementów trzeba rozwinąć i przekuć na świat naszego CGI. Dzieje się to zarówno od strony technicznej-assetowej, na przykład poprzez zinterpretowanie niemal na nowo postaci o bardzo ograniczonej ilości detalu w grze, nadanie jej w formy miliono-poligonowego zdetalizowanego modelu; a także ujęciowej, przez zaproponowanie odpowiednich kadrów, gry aktorskiej czy też oświetlenia wirtualnego planu - komentuje Hubert Zegardło.

Strona wizualna to projekty Karola Klonowskiego (Art Director), wynikające w dużej mierze ze scenariusza, a także ze szczególnych potrzeb klienta. Ponadto w trailerze widzimy „kolaż fotografii”, w którym animacja 3D przeplata się z ujęciami 2D.

- Pierwsza część trailera, miała pokazać brutalną naturę napadu oraz gniew jednego z głównych bohaterów. Karol podkreślił te potrzeby mrocznym klimatem światła oraz akcentami czerwieni. Druga część z kolei to chęć wprowadzenia widza gracza w wyjątkowy klimat lat 80-tych, stąd pełne kolorów wnętrza centrum handlowego, rozświetlone popularnymi wówczas neonami - wyjaśnia Zegardło.

- Sekwencja „kolażu fotografii” miała początkowo służyć jako typowa retrospekcja. Jej dwuwymiarowy charakter miał też w dużym stopniu zoptymalizować produkcję i nadać jej bardziej emocjonalny wymiar. Prowadzony przez Karola Klonowskiego zespół nadał tej scenie bardzo przekonujący charakter wizualny, a sam pomysł i efekt końcowy zostały świetnie przyjęte. – podsumowuje Damian Nenow.

Trailer spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem graczy, a w ciągu pierwszej doby od premiery został wyświetlony ponad 500 tys. razy w serwisie YouTube. Artyści z Platige zapowiadają, że rok 2021 również będzie obfitował w dużą ilość przygotowanych przez nich premier i niespodzianek.

W sierpniu na naszych łamach ukazał się wywiad z twórcami z Platige Image. Rozmowę przeczytacie TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ