Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 76
Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.

Chętniej sięgamy po produkty z drugiej ręki, bo oznacza to nie tylko oszczędność, ale też sposób na przeciwdziałanie marnotrawstwu oraz ograniczanie konsumpcji. Potwierdzają to badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, z których wynika, że już połowa Polaków sięga po produkty używane. Przed laty robił tak tylko co trzeci z nas.

Wśród najczęściej kupowanych używanych produktów królują oczywiście samochody, ale na drugim miejscu – ex aequo z książkami – są ubrania, z których korzysta już 43 proc. Polaków. O ile używana odzież przez lata kojarzyła się z lumpeksami i sklepami z ubraniami na wagę, to w ostatnich latach rynek ten przechodzi cyfrową rewolucję. 

Przykładem wykorzystania nowoczesnych rozwiązań jest firma CountMe, która stworzyła aplikację LESS_ ułatwiającą sprzedaż i kupowanie używanych ubrań, butów i dodatków. Łączy ona możliwość handlowania ubraniami z drugiej ręki z platformą społecznościową i narzędziami ułatwiającymi kontrolę swojej garderoby.

Biznes ze społecznością

Jej pomysłodawca i twórca Mateusz Oleksiuk chce wykorzystać to, że większość z nas nie używa odzieży, którą ma w szafie. Z badań firmy Movinga wynika, że statystyczny Polak nie korzysta z 67 proc. swoich ubrań. Oleksiuk wspomina, że pomysł na ten biznes zrodził się w 2015 r., kiedy spostrzegł, że wiele osób ma więcej niż...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2020 (52)

Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ