Nowy numer My Company Polska już w sprzedaży!
Przedsiębiorczości można i trzeba się uczyć od małego, ale nie da się tego zrobić, wykuwając na blachę rodzaje podatków. To bardziej kwestia kształtowania charakteru niż wiedzy ekonomicznej. Z genem przedsiębiorczości trzeba się urodzić, czy prowadzenia firmy można się jednak nauczyć? - Oczywiście, że można się nauczyć! - nie ma wątpliwości Bartosz Sokoliński, obecnie dyrektor zarządzający ds. innowacji i technologii w Agencji Rozwoju Przemysłu, a w przeszłości właściciel firmy. O to, jak wychować milionera pytamy nie tylko przedsiębiorców, ale również Tomasza Rachwała z krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, autora popularnego w liceach podręcznika do przedsiębiorczości wydawnictwa Nowa Era. Wskazujemy także 5 książek, które pomogą dzieciom wyjaśnić ekonomię.
We wrześniowym numerze znajdziecie wywiad z dr. Ernestem Pytlarczykiem. Ekonomista przewiduje, jak będzie wyglądał świat po wygaśnięciu pandemii, a także próbuje ocenić wpływ kryzysu na polską gospodarkę. - Myślę, że roczne PKB naszego kraju spadnie o ok. 4,4 proc. - uważa Pytlarczyk.
Już po raz drugi przygotowaliśmy ranking 25 polskich innowatorów. Na liście znaleźli się przedstawiciele takich branż jak biomedycyna, cyfryzacja oraz ekorozwiązania. Nie da się ukryć, że współczesny świat sprzyja innowacjom - żyjemy w globalnej wiosce, mamy szybkie komputery z ogromnymi mocami obliczeniowymi, a wymiana technologii następuje błyskawicznie. I to wszystko dzieje się również w Polsce. Każda innowacja robi awanturę, zawsze jednak warto próbować, bo przecież w sukces Henry'ego Forda czy Elona Muska też wielu wątpiło.
W dziale "Ludzie" prezentujemy kilka inspirujących historii. Kreślimy sylwetki "ekspertów od przelewów", a więc pomysłodawców jednego z najszybciej rozwijających się startupów finansowych ostatnich miesięcy - SPOKO. Piszemy o warszawskiej firmie Leia Display, która opracowała technologię, dzięki której obrazy zyskały nowy wymiar, a także o studiu projektowym Mi Polino tworzącym pierwsze w powojennej Polsce judaika.
Wrześniowy numer My Company Polska to wiele ciekawych tematów! Z Rogerem Żochowskim, redaktorem naczelnym magazynu "PSX Extreme" i serwisu PPE.pl rozmawiamy o nadchodzącej generacji konsol do gier, z kolei Jerzy Ziemacki pisze o wegańskiej odzieży, która zaczyna podbijać Polskę. Na czytelników czekają również nasze stałe rubryki: felieton Tomasza Świderka o amerykańskich naciskach dotyczących operatorów komórkowych budujących sieci 5G i korzystających przy tym z rozwiązań chińskich dostawców oraz mototest nowego Nissana Juke.
My Company Polska to miesięcznik, adresowany do przedsiębiorców – właścicieli oraz kluczowych pracowników z kadry zarządzającej. Jest to magazyn stworzony przez przedsiębiorców, ekspertów dla przedsiębiorców, zawierający najważniejsze informacje o gospodarce, świecie biznesu, prawie i finansach, wzbogacony o aktualności i opinie, porady i inspiracje, a także raporty, rankingi i zestawienia.