Nethansa pozyskała 4 mln euro. Głównym inwestorem polski fundusz
Przemysław Danowski, fot. mat. prasoweNethansa, oferuje platformę opartą na modelu SaaS, która automatyzuje i optymalizuje procesy sprzedaży i logistyki na marketplace'ach takich jak Amazon i Kaufland.de. Z narzędzia Nethansy mogą skorzystać zarówno średnie e-commerce’y, jak i duże marki, które celują przede wszystkim w rozwój poprzez optymalizację działań. Z licencjonowanego przez Amazona narzędzia korzysta już ponad 100 firm.
Oparty o sztuczną inteligencję system analizuje oferty konkurencji i optymalizuje ceny wystawionych na sprzedaż produktów, dzięki czemu skokowo zwiększa marżę produktów swoich klientów. Oprócz platformy, firma oferuje kompleksowe wsparcie prowadzenia kont swoich kontrahentów oraz obsługuje klientów końcowych w sześciu językach.
Nethansa znalazła się na naszej liście najlepszych startupów z branży e-commerce
Kolejna runda dla Nethansy
Do tej pory spółka pozyskała 4,3 mln euro z programów Unii Europejskiej oraz funduszy inwestycyjnych Movens VC, CofounderZone, LT Capital, a także od inwestorów indywidualnych. Ponadto, Nethansa zdobyła dofinansowanie na rozwój produktu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wynoszące prawie 1 mln euro.
Środki z obecnej, opiewająca na 4 miliony euro rundy finansowania, w której uczestniczy Warsaw Equity Group (wiodący inwestor) oraz Movens VC, przeznaczone będą na dalszy rozwój firmy. Przede wszystkim umożliwią międzynarodową ekspansję i rozwój produktu, co pozwoli Nethansie na dalsze umacnianie pozycji. W pierwszej kolejności spółka planuje wejść na rynek duński i szwedzki.
Oto najlepsze polskie startupy
Nethansa szykuje kolejne projekty
Obrana przez Nethansę strategia pozwala na szybkie osiągnięcie efektu skali i zdobycie globalnego rynku dzięki unikalnemu rozwiązaniu technologicznemu. Obecnie trwają prace rozwojowe nad optymalizacją algorytmów wykorzystywanych do zarządzania polityką cenową w oparciu o dane pobierane z marketplace’ów. Nethansa planuje również integrację swojej platformy z innymi, liczącymi się marketplace’ami w Polsce i za granicą.
- Jesteśmy wiodącą firmą w Polsce, działamy również w Niemczech i wchodzimy na rynek w krajach skandynawskich. Jednak w najbliższym czasie chcemy w pełni udostępnić platformę Nethansy klientom z pozostałej części Europy, a kluczem do tego będzie zintegrowanie naszego narzędzia z innymi platformami sprzedażowymi. Współpraca z Warsaw Equity Group i pozyskane środki w rundzie A finansowania pozwolą na dalszą szybką realizację naszych założeń - podkreśla Sascha Stockem, prezes zarządu Nethansy.
Decyzja Warsaw Equity Group o inwestycji w Nethansę podyktowana jest spodziewanym ogólnym silnym wzrostem sprzedaży e-commerce oraz wzrostem udziału marketplace’ów w handlu elektronicznym. Będzie się to wiązać z rosnącą liczbą firm chcących dystrybuować za ich pomocą swoje produkty. Dlatego usługi profesjonalnego wsparcia i optymalizacji sprzedaży z wykorzystaniem zaawansowanej technologii na tych platformach będą zyskiwać na znaczeniu.
- Amazon czy Kaufland.de to złożone ekosystemy z własnymi systemami reklamowymi i rozbudowaną obsługą klienta. Obecnie to znaczące kanały dystrybucji wykorzystywane przez firmy z całego świata do globalnej dystrybucji swoich produktów – mówi Sascha Stockem, założyciel i CEO Nethansy.
- Nethansa to nie tylko świetny produkt i technologia, która umożliwia dynamiczne zwiększanie skali, ale przede wszystkim zaangażowany, ambitny i skuteczny zespół. Kapitał ludzki to kluczowy element, na który zwracamy uwagę decydując się na inwestycję. Dlatego cieszę się, że z zespołem Nethansy będziemy mogli realizować nasze wspólne ambicje - mówi Przemysław Danowski, Partner Zarządzający Warsaw Equity Group.
Strategia WEG nastawiona na nowe startupy
WEG jest zarządzany przez przedsiębiorców, którzy poza własnym kapitałem, dostarczają biznesom jednocześnie wsparcie operacyjne i strategiczne.
W 2021 r. Grupa wdrożyła nową strategię inwestycyjną. Skupia się w niej na podmiotach w fazie wzrostu, których produkt został zwalidowany przez rynek i które posiadają silne przewagi konkurencyjne.
- Nasze wsparcie wykracza daleko poza inwestycję kapitałową. Misję, wizję i wartości WEG zamknęliśmy w trzech słowach: Partners for Growth. Ze spółkami pracujemy w sposób strategiczny, dzięki czemu dostarczamy im wartość, skupiając się na zwiększaniu efektywności kluczowych procesów biznesowych i maksymalizacji potencjału zespołu i organizacji. Społeczność, którą budujemy wokół marki WEG, pomaga naszym spółkom osiągać jeszcze lepsze wyniki - tłumaczy Przemysław Danowski, partner zarządzający Warsaw Equity Group.