Macy's: firma zamknie 150 sklepów, ale przyjmie bardziej "luksusowy wygląd"

Macy's: firma zamknie 150 sklepów, ale przyjmie bardziej "luksusowy wygląd"
Macy's przyjmuje nowy, mniejszy, ale bardziej luksusowy wygląd, mający na celu odwrócenie losów problematycznego sprzedawcy detalicznego i utrzymanie marki w zgodzie z szybko zmieniającymi się wymaganiami kupujących.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Po pierwsze, Macy's musi się zmniejszyć. Firma zamknie 150 słabo prosperujących sklepów — 50 do końca 2024 roku, a pozostałe 100 w ciągu kilku następnych lat. Do 2026 r. będzie miała tylko 350 sklepów.

Po drugie, firma skoncentruje się na swoich udanych markach Bloomingdale's i Bluemercury — luksusowych sklepach, które przewyższały markę Macy's w kontekście generowanej sprzedaży. Otworzy więcej mniejszych wersji tych sklepów w ciągu kilku następnych lat.

Strategia Macy's odzwierciedla zmiany w handlu detalicznym i wśród kupujących.

Ponieważ klasa średnia zmniejszyła się w ostatnich dekadach, rynek detaliczny podzielił się na:

  • Sklepy niższego segmentu skupione na niższych cenach
  • Marki luksusowe, ponieważ kupujący dysponujący dużymi środkami finansowymi, byli w stanie utrzymać swoje wydatki pomimo wyższych cen i inflacji

Tak więc Macy's szuka bogatszych kupujących za pomocą luksusowych marek, takich jak Bloomingdale's i Bluemercury, i ogranicza niektóre ze swoich pełnowymiarowych domów towarowych, które głównie obsługują klientów klasy średniej.

Firma zbuduje również 30 mniejszych sklepów w ciągu najbliższych dwóch lat z dala od centrów handlowych, odzwierciedlając trend kupujących wybierających mniejsze sklepy poza zamkniętymi centrami handlowymi. Mniejsze sklepy są również bardziej dochodowe dla Macy's, ponieważ mają mniej pracowników i oferują mniej towarów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ