Lenovo stawia na swoją markę smartfonów Motorola

Lenovo stawia na swoją markę smartfonów Motorola
Według Lenovo będzie to trzecia największa na świecie marka telefonów. Firma daje sobie 3 lata na realizację tego celu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Lenovo to właściciel marki Motorola. Uważa, że będzie to trzeci co do wielkości gracz na światowym rynku smartfonów w ciągu trzech lat.

Lenovo, największy na świecie producent komputerów osobistych, kupiło Motorolę od Google w 2014 roku. W ostatnich latach firma starała się wzmocnić markę i ustawić ją jako gracza na wyższym końcu rynku smartfonów, aby konkurować z takimi firmami jak Samsung i Apple.

W 2020 roku Lenovo wznowiło produkcję popularnego modelu Motorola Razr, ale tym razem jako składanego smartfona.

Matthew Zielinski, wiceprezes wykonawczy Lenovo, powiedział na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos w Szwajcarii, że firma odwróciła sytuację Motoroli i "hiper-priorytetowo" się nią zajęła, co teraz przynosi efekty.

— Postawiłbym swoją pensję na to, że w ciągu trzech lat będziemy numerem trzy na świecie — powiedział Zielinski, przedstawiając ambicje Lenovo związane z Motorolą.

Motorola chce gonić Samsunga i Apple

Apple i Samsung to dwaj najwięksi gracze na światowym rynku smartfonów, kontrolujący łącznie około 40% udziału.

Motorola i Lenovo razem miały około 4% udziału w rynku w trzecim kwartale 2023 roku, co czyni markę ósmym największym graczem na świecie. Dane o udziałach rynkowych dostarczyła firma Counterpoint Research.

Niemniej Motorola odniosła już duży sukces na niektórych rynkach. W USA Motorola jest trzecim co do wielkości dostawcą smartfonów pod względem udziału w rynku. W Ameryce Łacińskiej Motorola jest drugim największym graczem.

Zielinski powiedział, że firma będzie działała w taki sposób, aby zwiększać swój udział w rynku geograficznie. Motorola ma zamiar rosnąć "stabilnie" na rynkach, na których się znajduje, dopóki nie osiągnie 10% udziału w poszczególnych miejscach, co podniesie jej globalny udział rynkowy.

Część strategii wzrostu krąży wokół segmentu premium rynku, w którym dominują Apple i Samsung.

Składane urządzenia, takie jak Razr, należą do tej kategorii ze względu na ich wysoką cenę. Zielinski opisał wprowadzenie składanego Razr Motoroli na rynek jako "próbowanie uderzenia w rynek premium".

Zielinski dodał też, że większość użytkowników smartfona Razr przeszła z korzystania z urządzenia "nie opartego na Androidzie". To sugeruje, że użytkownicy wymieniali iPhone'a na Razr.

Lenovo szerzej w Indiach

Lenovo jest też gotowe zwiększyć produkcję w swojej fabryce w Pondicherry w Indiach, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Rząd Indii stara się skłonić producentów elektroniki do wytwarzania swoich towarów w Indiach. Na przykład Apple zwiększył produkcję swoich iPhone'ów w Indiach.

Zielinski nazwał Indie "zdecydowanie jednym z najbardziej strategicznych krajów" dla Lenovo.

— Będziemy stawiać tyle zakładów, ile tylko możemy, ponieważ uważamy, że wzrost populacji Indii jest fantastyczny, to też wspaniali ludzie — powiedział przedstawiciel Lenovo.

ZOBACZ RÓWNIEŻ