Koniec z bootstrapem! Nooma zamyka pierwszą poważną rundę finansowania

Damian Goliński, Cyprian Bieniarz, twórcy Noo.Ma
Damian Goliński, Cyprian Bieniarz, twórcy Noo.Ma
Rozkręca się tegoroczna "maszynka" inwestycyjna. Jak poinformowali redakcję portalu mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Nooma, firma zamknęła właśnie pierwszą rundę finansowania. Do tej pory firma rozwijała się wyłącznie przy wykorzystaniu własnych pieniędzy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W tym momencie noo.ma nie zdradza warunków, na jakich pozyskała pieniądze. - Póki co nie ujawniamy kwoty ani innych warunków, na jakich zainwestował w nas fundusz bValue - tłumaczy w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Monika Mróz z noo.ma . Jednocześnie, jak zapewniła, wejście na ścieżkę współpracy z funduszami oznacza, że prawdopodobnie w przyszłości zorganizowane zostaną kolejne rundy finansowania. 

Środki zainwestowane przez bValue zostaną przeznaczone na rozbudowę zespołu, kompleksowy rozwój oferty produktowej, istotne zwiększenie stanów magazynowych, rozpoczęcie sprzedaży w USA oraz uruchomienie sprzedaży stacjonarnej.

Ciekawy tekst do przeczytania: Dlaczego polskie startupy tak mocno rosną na rynku meblarskim? Nasza wielka analiza

Mocny początek roku dla Nooma

Spółka noo.ma jest aktualnie jedną z najszybciej rozwijających się marek wyposażenia wnętrz w Europie. Współpraca partnerska z funduszem bValue ma, jak zapewniają jej przedstawiciele, istotnie przyspieszyć jej rozwój.

- Jesteśmy podekscytowani tą nową ścieżką rozwoju noo.ma, która do tej pory była bootstrapowana. Widzimy ogromny potencjał tej współpracy, nie tylko ze względu na nowe możliwości rozwoju marki, ale również dlatego, że wraz z bValue mamy bardzo spójne postrzeganie biznesu na wielu polach - deklaruje Damian Goliński, CEO & co-founder noo.ma.

- Polski sektor meblarski jest bardzo silny i od dłuższego czasu szukaliśmy firmy sprzedającej bezpośrednio do klientów indywidualnych. Analizowaliśmy wiele firm w tym sektorze, jednak noo.ma wyróżnia się od innych przede wszystkim swoim unikalnym designem, koncentracja sprzedaży na klientach indywidualnych na rynkach zagranicznych, wysoką jakością wykonania i innowacyjnymi rozwiązaniami w logistyce produkcji jak i samej dostawy. Najważniejsze jest jednak to, że wraz z założycielami mamy wspólną wizję następnych kroków noo.ma w rozwoju i skalowania organizacji. noo.ma to unikalne połączenie biznesu z tradycyjnej gospodarki opartego o zdrowe marże oraz startupu z ukierunkowaniem na wzrost poprzez innowacje, gdzie nasz kapitał umożliwi zwiększenie skali działalności w zrównoważony sposób i na dodatniej marży - komentuje Marcel Animucki, Principal bValue Fund.

Przeczytaj również:  Nowe tłumaczenie Google, czyli gdzie zmierza świat okularów

Co robi Nooma ?

Noo.ma została założona w 2017 roku, a 5 lat później osiągnęła przychód netto na poziomie około 35 mln zł. Marka posiada szeroką ofertę mebli i akcesoriów do wnętrz mieszkalnych i komercyjnych. Dotychczas dostarczyła produkty do ponad 40 000 klientów detalicznych w 20 krajach oraz biznesowych (w tym, m.in. Oysho, Nike, Isabel Marant, Hilton, Gymshark, Santander, COS, BMW, Allianz).

Szefowie firmy zwracają uwagę na kluczowe punkty strategii produktowej, która ma przyczyniać się do wzrostu. To m.in. niepopularny w branży wyposażenia wnętrz model biznesowy D2C oparty o e-commerce, performance marketing i całkowity insourcing (z wyłączeniem produkcji) oraz szczególny nacisk na ekologię i zrównoważony rozwój.

bValue Fund to polska spółka zarządzająca funduszami venture capital oraz private equity, inwestującymi w firmy technologiczne w Europie Środkowej i Wschodniej. bValue oferuje nie tylko kapitał, ale także unikalną kombinację wsparcia strategicznego i operacyjnego. Obecnie firma, zarządza dwoma funduszami w tym funduszem Growth Equity o wartości 100m EUR oraz funduszem early stage o wartości 20 mln EUR. bValue zainwestowało dotychczas w ponad 35 spółek, będąc pierwszym inwestorem takich firm jak: Tidio, Spin.ai, YourKaya, Senuto, Shoplo czy PushPushGo.

ZOBACZ RÓWNIEŻ