IKEA dla Firm wspiera biznesy

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 50
Przestrzeń do pracy ma ogromny wpływ na jakość wykonywanych zadań. Im bardziej odpowiada potrzebom znajdujących się w niej ludzi, tym więcej dobrej energii można z niej czerpać. Korzystać z tej zasady pomaga IKEA dla Firm.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przestrzeń do pracy ma ogromny wpływ na jakość wykonywanych zadań. Im bardziej odpowiada potrzebom znajdujących się w niej ludzi, tym więcej dobrej energii można z niej czerpać. Korzystać z tej zasady pomaga IKEA dla Firm.

Miejsce pracy powinno służyć, ale też wywoływać emocje. Ułatwiać codzienne zajęcia i jednocześnie nie kojarzyć się tylko z wysiłkiem, ale również z przyjemnie spędzonym czasem, wśród członków zespołu czy z klientami oraz w otoczeniu funkcjonalnych i estetycznych mebli, sprzętów, akcesoriów. Powinno chcieć się do niego wracać.

Wyjście naprzeciw

Każda branża i różne rodzaje zawodowych czynności wymagają specyficznego warsztatu, czasem minimalistycznego, a kiedy indziej mniej lub bardziej rozbudowanego. Potrzeby pracowników biur są w tym zakresie inne niż osób związanych z gastronomią czy handlem.

Ponadto trzeba pamiętać, że przedsiębiorstwa to nie tylko strefy pracy. Niezbędne są w nich miejsca do odpoczynku i spotkań. Określone funkcje trzeba zapewnić w wyspecjalizowanych instytucjach, na przykład w kancelarii prawnej czy przychodni lekarskiej albo stomatologicznej. A restauracje czy sklepy, poza przestrzeniami otwartymi dla gości i klientów, mają także bardzo ważne części – zaplecza.

Właścicielom firm i zarządzającym nimi często brakuje czasu, a czasem wiedzy, by sprawnie zająć się optymalnym urządzeniem miejsc pracy swojego zespołu. Bywa, że obawiają się też wysokich kosztów. IKEA dla Firm wychodzi im naprzeciw. Jej celem jest wpieranie biznesów. Od pewnego czasu, wraz z katalogiem IKEA, ukazuje się pełna różnorodnych inspiracji kilkudziesięciostronicowa broszura IKEA dla Firm.

Kompleksowe podejście

Do doradców tego działu można trafić kilkoma drogami: poprzez sklepy IKEA, online, telefonicznie albo umawiając się na rozmowę do otwartego w sierpniu 2017 roku w Warszawie Centrum IKEA dla Firm (przy ul. Marszałkowskiej 89) lub w innym miejscu odpowiadającym klientowi. Przedstawiciele firm i doradcy IKEA wspólnie wypracowują najlepsze pod względem funkcji, ergonomii czy estetyki rozwiązania spełniające konkretne oczekiwania.

Konsultanci biorą pod uwagę nie tylko podstawowe parametry, jak typ branży, wielkość i usytuowanie biura, liczba zatrudnionych w nim osób, przewidywany czas trwałości mebli czy przepisy prawne obowiązujące w miejscach pracy, ale też – jeśli oczekuje tego rozmówca – niestandardowe aspekty. Zapewne staną się one istotne na przykład przy aranżowaniu przestrzeni sklepów, kawiarni czy restauracji. Jeśli zostanie im nadany indywidualny rys oddający osobowość właściciela czy rodzaj oferowanego asortymentu, wówczas zostaną lepiej zapamiętane przez odwiedzających, którzy z czasem mogą stać się ich cennymi, stałymi klientami.

W Centrum IKEA dla Firm wsparcie obejmuje cały proces urządzania i wyposażenia przestrzeni biznesowych. Po omówieniu profilu działalności i ustaleniu zakresu potrzeb przychodzi moment na tworzenie przykładowej aranżacji. Ma ona formę wizualizacji przygotowanej w specjalnym programie komputerowym. Na tej bazie można wprowadzać modyfikacje.

Koszty na drugim planie

Wszystkie te etapy są bezpłatne tak samo jak możliwość korzystania – po zrobieniu rezerwacji przez internet – ze stanowisk do pracy oraz z sali konferencyjnej w Centrum IKEA dla Firm. W planach jest organizowanie w tym punkcie warsztatów dla przedsiębiorców na temat urządzania i kreacji przestrzeni do pracy.

Wykonanie aranżacji jest bezpłatne, ale już za przygotowanie projektu wykonawczego będzie trzeba zapłacić. Doradcy z Centrum IKEA dla Firm zapewniają jednak, że wśród dziesięciu tysięcy produktów w ofercie IKEA można znaleźć meble i inny asortyment na każdą kieszeń każdego przedsiębiorcy. IKEA posiada specjalną rodzinę mebli dla biur z 10-letnią gwarancją, które można rozbudowywać wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. Doradcy służą także pomocą w przygotowaniu zamówienia, zorganizowaniu transportu oraz montażu.

Human to human

Otwartość zespołu IKEA dla Firm pokazuje, jak umiejętnie reaguje ona na zmiany na rynku pracy. W dzisiejszej rzeczywistości coraz bardziej zwraca się uwagę na pracowników. To oni tworzą firmy i każdy z nich jest ich najważniejszą wartością obdarzoną wyjątkowym potencjałem. Aby go wydobyć i rozwijać, trzeba stwarzać pracownikom odpowiednie warunki. IKEA dla Firm wpisuje się w obowiązującą ideę „human to human – ludzie dla ludzi”.

Warto zwrócić uwagę, że Centrum IKEA dla Firm jest jedynym tego typu miejscem w globalnej skali IKEA. To pomysł, który narodził się w polskim oddziale i być może rozprzestrzeni się nie tylko na inne miasta w Polsce, ale też na inne kraje, gdzie IKEA jest obecna (blisko 30 państw i około 350 sklepów). Zdecydowaną większość powierzchni Centrum (w sumie 420 mkw.) zajmują przykładowe, inspirujące i co jakiś czas odświeżane ekspozycje kilku punktów usługowych.

Powstanie konceptu Centrum IKEA dla Firm właśnie u nas odzwierciedla dynamikę przedsiębiorczości w Polsce i w samej Warszawie. Oblicza się, że co roku w naszej stolicy inauguruje działalność około 30 tysięcy mikro i małych firm. Jest szansa, że więcej z nich przetrwa pionierski okres, jeśli ich szefowie zwrócą baczniejszą uwagę na swój zespół, a jednym z elementów takiej postawy jest troska o jakość miejsc pracy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ