Grupa eSky jako pierwsza firma wdraża secure payment authentication od Google Pay
Google Pay wprowadza na rynek udoskonaloną metodę uwierzytelnienia płatności. / fot. mat. pras.Proces płatności szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji lepsze o 5 i 3 p.p. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure. To efekt pionierskiego wdrożenia przez Grupę eSky secure payment authentication od Google Pay. Polski właściciel globalnej platformy podróży jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem opartym na biometrii, które służy do szybkiej i bezpiecznej weryfikacji użytkownika podczas płatności online.
Narzędzie bazujące na tokenach
Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – nie tylko poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, ale też przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów. Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady – metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.
– Wdrożenie secure payment authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym. Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach – mówi Grzegorz Kwiecień, Head of Payments & Fraud Prevention w Grupie eSky.
Secure payment authentication
Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji, co zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.
Jak podkreśla Ben Volk, wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay: – Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji. Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw.
Szach mat w biznesie. Czego królewska gra może nauczyć nas w prowadzeniu firmy
Jak adaptować strategie szachowe do biznesu i jakich obszarów dotyczą problemy, które mogą one wyeliminować? Kto jest kim na biznesowej szachownicy i jak zwyciężyć w tej rozgrywce? - na pytania odpowiada Michał Kanarkiewicz, szachista, autor 7 książek, przedsiębiorca, konsultant biznesowy i mówca, który przekłada myślenie mistrzów szachowych do świata biznesu.