Google prezentuje nowy sposób wyszukiwania

Google prezentuje nowy sposób wyszukiwania
Google ogłosił w czwartek dwa nowe narzędzia AI, które według firmy uczynią wyszukiwanie rzeczy w internecie "znacznie bardziej pomocnym".

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Użytkownicy mobilni korzystający z Google na niektórych telefonach z Androidem wkrótce będą mogli zaznaczać lub wyróżniać elementy pojawiające się na ekranach swoich smartfonów, aby uzyskać więcej informacji oraz zadawać skomplikowane lub subtelne pytania na temat obrazu lub tekstu.

Firma powiedziała, że od ubiegłego roku w ciszy testowała te narzędzia, aby zobaczyć, jak generatywna AI, technologia leżąca u podstaw wiralowych chatbotów, w tym ChatGPT, może uczynić wyszukiwarkę bardziej spersonalizowaną i intuicyjną.

Funkcje te zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas wydarzenia Unpacked Samsunga i zostaną wprowadzone do linii smartfonów Galaxy S24, która zostanie uruchomiona pod koniec tego miesiąca.

Zostaną również udostępnione na kilku innych wysokiej klasy smartfonach z Androidem, w tym na Pixel 8 i Pixel 8 Pro.

Circle to Search. Ciekawy sposób wyszukiwania

Pierwsza funkcja, nazwana Circle to Search, pozwala użytkownikom Androida zaznaczać, dotykać, wyróżniać lub "bazgrać" na zdjęciach, filmach lub tekście, aby dowiedzieć się więcej o tym, co widzą.

Ponadto od czwartku ludzie będą mogli skierować aparat swojego telefonu (lub przesłać zdjęcie lub zrzut ekranu) i zadać pytanie za pomocą aplikacji Google, aby uzyskać informacje. Google podało przykład natrafienia na nieznanego pionka w grze planszowej na wyprzedaży garażowej i zapytania narzędzia o zasady tej gry.

Na przestrzeni lat Google wprowadziło zmiany w wyszukiwarce, takie jak umożliwienie wyszukiwania głosowego czy narzędzie Lens, które wykorzystuje technologię rozpoznawania obrazów za pomocą kamer smartfona, aby dowiedzieć się więcej o otaczającym ich świecie.

Teraz Google podkreśla większy nacisk na rozwój AI, ponieważ duże firmy technologiczne, w tym Microsoft, Amazon, Meta i inne, ścigają się, aby wdrożyć podobne technologie.

"Dotarliśmy dopiero do początku tego, co jest możliwe" — poinformowała firma w komunikacie prasowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ