Zaczynamy przygodę z e-commerce
Fot. ShutterstockDomena
Jeżeli nie chcemy poprzestać na witrynie na Allegro czy w Pakamerze.pl, pierwszym krokiem, jaki trzeba wykonać, będzie zarejestrowanie naszej domeny internetowej. Robimy to dwutorowo: z jednej strony – wybieramy jej dostawcę, z drugiej – nazwę.
W przypadku dostawcy patrzymy zwłaszcza na poziom bezpieczeństwa, na który zwracają też uwagę m.in. twórcy przeglądarek i programów antywirusowych (jedne i drugie blokują dostęp do źle chronionej strony lub internauta widzi komunikat, że może ją wyświetlić, ale na własne ryzyko). Sprawdźmy więc, czy w ramach podstawowego abonamentu dostawca domeny daje takie jej zabezpieczenia, jak certyfikat SSL i protokół DNSSEC. Jeśli tak, korzyść będzie podwójna. Szyfrowanie danych ochroni naszych klientów (zwłaszcza gdy dokonują oni płatności), a sama strona będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce. – Warto też zwrócić uwagę, czy dostawca oferuje w standardzie protokół HTTP/2, który znacząco przyspiesza działanie strony, a co za tym idzie – zwiększa zadowolenie klientów z obsługi – mówi Krzysztof Cebrat, prezes spółki nazwa.pl (m.in. hosting, domeny czy kreator stron www).
Przejdźmy do nazwy, której rola jest dziś trochę inna niż np. 10 lat temu. – Zmienił się sposób użytkowania internetu. Coraz częściej korzystamy z wyszukiwarek czy agregatorów treści, zamiast wpisywać nazwę domeny bezpośrednio w okno przeglądarki – zauważa Anna Wieluńska,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2018 (38) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.