Biegnę, więc jestem konsumentem!
fot. materiały prasoweNajpierw był bieg, a dopiero po nim towarzyszący mu byt, którym przypadkowo byłem ja. Biegnę, więc jestem” – napisał japoński pisarz Haruki Murakami poszukujący buddyjskiej harmonii świata w transcendentnej samotności długodystansowca. Jego myśl możemy jednak rozwinąć także marketingowo, bo przecież we współczesnym świecie skoro już „biegnę, więc jestem także konsumentem!”.
Bieg Niepodległości w 2018 r. w Poznaniu – w stulecie odrodzenia się Polski po 123 latach zaborów – pobił absolutny nasz krajowy rekord frekwencyjny. Wzięło w nim bowiem udział aż 22 525 zawodników. Rok 2018 był także szczytowy pod względem liczby organizowanych imprez biegowych, która zbliżyła się do 4 tys.
Tymczasem 20 lat temu było ich w Polsce zaledwie 250! Nie ulega wątpliwości, że obecnie bieganie jest ulubionym sportem naszych rodaków – uprawia je 36 proc. osób aktywnych fizycznie w wieku pomiędzy 16. a 64. rokiem życia (badanie ARC Rynek i Opinia). To z kolei w liczbach bezwzględnych stanowi 3 mln regularnie biegających Polaków, z czego ok. 500 tys. osób to prawdziwi pasjonaci i twardzi zapaleńcy. Do tego można doliczyć kolejne 3 mln, które od czasu do czasu trochę potruchtają albo nawet spróbują swoich sił w biegu ulicznym na 5 lub 10 km.
Z badań ankietowych opublikowanych w pracy „Aktywność...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.