Apropo z finanansowaniem. Ponad milion na ekspansję zagraniczną
od lewej Przemysław Stanisz (co-owner), Michał Grubka (CEO i co-owner), Natalia Dymek-Sikora (co-owner), Janusz Kozioł (co-owner)Spółka szykuje się do ekspansji zagranicznej w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i na Dalekim Wschodzie i szacuje, że globalnie jest ok. 30 tys. firm zainteresowanych współpracą z dostawcami tego typu rozwiązań
- Wzrost software house-ów uzależniony jest w dużej mierze od ich skuteczności na polu sprzedaży i konwertowania leadów. Ich częścią jest ofertowanie, które z jednej strony jest niezbędnym etapem większości zleceń, z drugiej - może być procesem bardzo uciążliwym, ograniczającym rozwój organizacji. Niekończące się przygotowywanie propozycji ofertowej konsumuje czas i wymaga dużego zaangażowania odpowiadających za nią pracowników. A pamiętajmy, że 1 godzina pracy developera w sofware housie to bardzo konkretne pieniądze. Dzięki Apropo najbardziej wartościowi pracownicy mogą przede wszystkim angażować się w kluczowe projekty, a działania czasochłonne i powtarzalne pozostawić w rękach działów sprzedaży - komentuje Michał Grubka, współzałożyciel i CEO Apropo.
Przeczytaj więcej o najlepszych polskich startupach
Apropo szykuje ekspansję
Wpływ na rosnące znaczenie rozwiązania Apropo dla sektora IT miała też pandemia. Po 2 latach przyspieszonej cyfryzacji wielu obszarów działalnośći firm, ofertowanie jest kolejną sferą, która podlega coraz większej automatyzacji.
- Obecnie, za sprawą zmian kulturowych na fali pandemii, ofertowanie jest czymś trudniejszym niż przedtem - wymaga ustaleń i negocjacji z coraz mniejszym udziałem bezpośrednich spotkań. Apropo powstało, by proces ofertowania w IT zautomatyzować i przyczynić się do dynamicznego wzrostu przychodów sofware house-ów - uzupełnia Michał Grubka.
System Apropo to połączenie wielu potrzebnych przy ofertowaniu funkcjonalności w jednym miejscu. Pozwala on firmom tworzyć komponenty używane przez nie do wycen oraz ich szablony, automatycznie wyceniać je w oparciu o AI, a także, poprzez nagrywanie ekranu w momencie zapoznawania się potencjalnego klienta z ofertą (podobna zasada działania jak w przypadku HotJar dla marketingu), umożliwia poznanie jego feedback-u i efektywne zarządzanie wskaźnikiem churn (klientów porzucających ofertę).
Efekt? Użycie narzędzi Apropo pozwala nawet ośmiokrotnie przyspieszyć proces przygotowania oferty, dotychczas zajmujący nawet od 4 do 16 godzin.
- Apropo ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie w procesie ofertowania czas ma kluczowe znaczenie. Mówiąc inaczej – sprawdza się doskonale w sytuacjach, gdzie o ewentualnym powodzeniu w procesie sprzedażowym może zdecydować czas reakcji na zapytanie i warstwa merytoryczna oferty. Dlatego narzędzie Apropo jest stworzone nie tylko dla software house-ów, ale również agencji marketingu online i wszystkich innych firm z różnych branż, w których czas dostarczenia oferty ma znaczenie. Wspierając te grupy w ich codziennych biznesowych sprawach, przyczyniamy się do uwolnienia ich potencjału i przyspieszenia wzrostu – podkreśla Natalia Dymek-Sikora współzałożycielka i COO w Apropo.
Grono założycieli i kluczowych menedżerów firmy uzupełniają Janusz Kozioł (CTO) oraz Przemysław Stanisz (doradca strategiczny).
30 tys. firm na horyzoncie
Jednym z kluczowych celów jest ekspansja zagraniczna w Ameryce Północnej, skąd docelowo pochodzić ma większość klientów Apropo.
- Od lat wspieramy polskich założycieli, oferując im nie tylko kapitał, ale i dostęp do naszego międzynarodowego networku. W Apropo dostrzegliśmy olbrzymi potencjał – to spółka ze świetnym, doświadczonym zespołem i produktem, który za sprawą AI oraz automatyzacji zwiększa efektywność działów sprzedaży. Rynek realizowanych projektów IT rośnie i widzimy, jaką wartością może być efektywne zarządzanie ofertowaniem oraz płynące z tego oszczędności i nowe możliwości dla software house’ów i agencji digitalowych – komentuje Aleksandra Byrka, dyrektor inwestycyjna w LT Capital.
Wyjście z biznesem poza Polskę to tylko jedno z założeń strategicznych Apropo. Kolejnym jest dodanie nowych funkcjonalności, rozbudowa warstwy analitycznej systemu, a także jego integracja z oprogramowaniem do zarządzania projektami jak Jira czy Trello. Spółka szacuje, że na świecie jest dziś ok. 30 tys. firm, potencjalnie zainteresowanych współpracą z dostawcami technologii automatyzujących procesy pozyskiwania klientów.