AliExpress to dobry sposób na globalną e-sprzedaż

AliExpress / Fot. CardMapr.nl, Unsplash.com
AliExpress / Fot. CardMapr.nl, Unsplash.com
Amazon działa już w Polsce, ale od długiego czasu możemy skorzystać też z AliExpress. Czy przedsiębiorcy z Polski powinni rozważać sprzedawanie swoich produktów w tym serwisie?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

O AliExpress możemy myśleć trochę jak o Allegro, ale z zasięgiem globalnym. Jeśli mamy produkty, którymi może być zainteresowany użytkownik z innego kraju niż Polska, możemy rozważyć sprzedaż ich właśnie na tej platformie. To zdecydowanie łatwiejsze niż tworzenie własnego e-sklepu, za który nie dość, że musimy zapłacić, to potem jeszcze czeka nas jego promocja i reklama. 

Inspiracje: Vin Diesel

AliExpress działa już od wielu lat i jest dostępny w 220 różnych krajach i regionach, w dodatku w 18 różnych językach. Z platformy korzysta obecnie ponad 150 mln aktywnych użytkowników. To oznacza, że jeśli zamieścimy tutaj nasz produkt, jest duża szansa, iż zostanie on zauważony przez potencjalnych klientów - bez promocji z naszej strony. 

Jeśli sprzedajemy na AliExpress, musimy stworzyć odpowiednie podstrony z produktami, a także zająć się kwestią wysyłki przesyłek. Jako sprzedawca musimy utworzyć obsługiwane metody wysyłki, używając firm kurierskich, do których mamy dostęp. Podajemy, podobnie jak na Allegro, możliwości dostawy produktu wraz z kosztem za wysyłkę. Tutaj uwaga - jeśli rozważamy wysyłkę do innych krajów, warto wcześniej dokładnie poznać cenniki. Jeśli tego nie zrobimy może się okazać, że później będziemy musieli dopłacać do zamówienia. 

Konieczne jest również podanie informacji o zwrotach i adresu do zwrotów. 

AliExpress pozwala zarobić? 

Jeśli klient kupi nasz produkt na platformie, AliExpress pobiera prowizję w wysokości od 5 do 8 proc. z transakcji. Wszystko tu zależy od kategorii produktów. 

Zobacz: Pomysł na biznes

Poza tym nie ma jednak żadnych dodatkowych kosztów, a nasz sklep możemy zamknąć w dowolnym momencie. Ryzyko jest więc niskie, a bariera wejścia - znikoma.  Warto dodać, że przy zakładaniu sklepu nasza firma musi zostać zweryfikowana. Konieczne jest podanie nr VAT/NIP, jak również dostarczenie dokumentu potwierdzającego tożsamość właściciela firmy. 

Dodatkowo, jeśli nie mamy własnego towaru na sprzedaż, możemy skorzystać z programu afiliacyjnego AliExpress Portals. Firma przekonuje, że największe serwisy, które korzystają z tego programu, zarabiają nawet po 20 tys. dol. miesięcznie z prowizji ze sprzedaży. 

Jeżeli chcemy w tym roku zająć się e-handlem, warto przynajmniej przetestować AliExpress, podobnie jak inne platformy marketplace.

ZOBACZ RÓWNIEŻ