Wykorzystaj potencjał automatyzacji w zarządzaniu informacjami

Automatyzacja
Automatyzacja / Fot. materiały prasowe
Organizacje chętnie deklarują, że korzystają z automatyzacji przy okazji swoich rozwiązań biznesowych. Często okazuje się jednak, że ten proces ograniczony jest do zaledwie kilku aspektów funkcjonowania firmy. Dlaczego?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2024 (109)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Raport Canon Europe „Zarządzanie informacjami pod lupą”* analizuje, jak decydenci z branży IT radzą sobie z wdrażaniem automatyzacji oraz jakie dalsze działania mogą podjąć w tym zakresie, aby w pełni wykorzystać jej potencjał.

Automatyzacja, ale niepełna

Szefowie IT biorący udział w badaniu odnosili się w swoich odpowiedziach m.in. do procesów zarządzania dokumentami. Okazuje się, że tylko w trzech przypadkach można mówić o stosunkowo wysokim poziomie wdrożeń inteligentnych rozwiązań do zarządzania:

53 proc. respondentów odpowiedziało, że w ich organizacji zautomatyzowano zarządzanie dostępem

51 proc. stosuje automatyczne reguły dotyczące przechowywania dokumentów

49 proc. korzysta z automatycznego indeksowania

Wiele kluczowych procesów cechuje jednak niski poziom automatyzacji. – Menedżerowie IT, często nie znajdują czasu, aby przyjrzeć się rozwiązaniom, dzięki którym mogliby stać się pierwszymi beneficjentami – komentuje Ilona Witczak-Wilińska z Canon Polska i dodaje, że pozornie dojrzałe cyfrowo firmy tracą w pewnym momencie determinację do wprowadzenia kompleksowej zmiany infrastruktury IT. – Digitalizują swoje zasoby, ale w niepełnym zakresie – twierdzi.

Czynnikiem, który przeszkadza w rozwijaniu automatyzacji w firmach jest powszechna obawa menedżerów IT przed sytuacją, w której nowe rozwiązania będą niekompatybilne z posiadaną infrastrukturą. Kwestia pomyślnej integracji rozwiązań ma dla nich o wiele większe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych niż cena. W badaniu Canon aż 28 proc. decydentów przyznało, że doświadczyło już problemów z kompatybilnością podczas realizacji projektów.

Kompleksowe wsparcie

Zespoły IT, które na skutek pandemii musiały przyjąć na siebie dużo więcej obowiązków związanych z rozwiązywaniem bieżących problemów, zaczęły działać pod niesamowitą presją. Dlatego o sukcesie danego projektu często decydowało to, czy i w jakim zakresie mogły liczyć na wsparcie dostawców – we wdrożeniu, integracji, utrzymaniu czy skalowaniu zakupionych systemów. Canon wyróżnia się tym, że wszystkie te procesy wykonuje kompleksowo. – Nasze globalne doświadczenie, w tym ponad 30 lat działalności na polskim rynku, pozwala nam na doskonałe rozumienie zróżnicowanych procesów biznesowych, również tych, które dotyczą przetwarzania informacji. Mamy kompetencje z zakresu integracji systemów, które pozwalają nam łączyć oferowane rozwiązania z istniejącą infrastrukturą, systemami księgowymi lub systemami do obsługi danych pracowniczych – przekonuje Dariusz Szwed, ekspert ds. bezpieczeństwa systemów i cyfryzacji w Canon Polska. – Dajemy naszym klientom pełną gwarancję, że nasz produkt będzie w 100 proc. dostosowany do funkcjonujących w organizacji systemów – mówi.

Nowe podejście do zarządzania informacjami Canon z powodzeniem wdraża oraz integruje rozwiązania do automatyzacji procesów biznesowych i zarządzania dokumentami. Teraz robi to pod marką „Canon Information Manangement Solutions” (Canon IMS), pomagając firmom przejąć kontrolę nad procesami biznesowymi takimi jak przetwarzanie faktur, zarządzanie umowami, digitalizacja procesów HR, obsługa dokumentacji logistycznej czy zarządzanie korespondencją firmową. Poznaj szczegóły kompleksowej oferty rozwiązań i usług Canon IMS na stronie internetowej firmy.

My Company Polska wydanie 10/2024 (109)

Więcej możesz przeczytać w 10/2024 (109) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ