Tenczyńska Okovita rusza 23 marca z emisją crowdfundingową

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Oferta akcji Tenczyńska Okovita SA ruszy we wtorek 23 marca o godz. 9:00. Dzień wcześniej zostaną upublicznione szczegóły emisji. Spółka Janusza Palikota planuje pozyskać 4 436 158 zł. Środki od inwestorów społecznościowych zostaną przeznaczone na rozbudowę dotychczasowych mocy wytwórczych, uruchomienie produkcji oraz sprzedaży własnej marki whisky, jak i rozpoczęcie działalności eksportowej na rynkach azjatyckich.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Emisja jest etapem zaplanowanego procesu upublicznienia Grupy Manufaktury Piwa Wódki i Wina, której Tenczyńska Okovita jest częścią. Debiut giełdowy jest przewidziany na III kwartał 2021 roku. Zgodnie z planem w 2022 roku inwestorzy Tenczyńskiej Okovity uzyskają możliwość upłynnienia akcji przez  zamianę posiadanych walorów spółki na akcje Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

Tenczyńska Okovita w związku z dotychczasowymi bardzo dobrymi wynikami, osiąganymi na początku 2021 roku, zdecydowała o wypłaceniu ok. 0,5 mln zł zaliczki na poczet dywidendy – będzie to pierwszy taki przypadek w historii polskiego crowdfundingu udziałowego. Środki przeznaczone na zaliczki na poczet dywidendy nie będą pochodzić z bieżącej emisji crowdfundingowej tylko dotychczasowej działalności operacyjnej.

- Już 23 marca rozpoczynamy drugą emisję crowdfundingową w historii Tenczyńska Okovita SA. Od momentu poinformowania o zbliżającej się ofercie spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Do naszego Alertu Inwestora już w pierwszych dniach zapisało się ponad 1,5 tysiąca osób. Nasi akcjonariusze doceniają nas za to, że realizujemy wyznaczone cele, przedstawiamy plany podziału zysku i w bliskiej perspektywie zadebiutujemy na giełdzie – mówi Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA oraz Tenczyńska Okovita SA.

Cele emisji - wzrost produkcji, własna whisky, eksport

Spółka notuje rosnącą liczbę zamówień. Maszyny zakupione ze środków pozyskanych z crowdfundingu z 2019 roku oraz z dodatkowej późniejszej emisji prywatnej jeszcze przed startem ich pracy były obłożone w pełni na cztery miesiące do przodu. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Tenczyńska Okovita postanowiła zwiększyć moce produkcyjne.

Ponadto spółka planuje także produkcję whisky, którą będzie sprzedawana pod własną marką (nie tylko produkując ją dla prywatnych właścicieli beczek) – wymaga to nakładów na rozwój produkcji, zakup kolejnych beczek i zagospodarowanie miejsca na magazynowanie przez minimum 3 lata, a docelowo o wiele dłużej.

Wraz z popularyzacją produktu whisky i jej tokenizacji pojawiła się szansa wprowadzenia projektu na rynek azjatycki, który wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty inwestycyjne w alkohol starzony. Spółka planuje wejść na rynki Azji, które są jednym z najciekawszych rynków sprzedaży dla tego typu produktów. Whisky z Tenczynka – która powstanie w beczkach z profilem japońskim, a także polskim – będzie niebawem oferowana poza granicami Polski.

Janusz Palikot - wywiad

W najbliższych dniach na łamach mycompanypolska.pl ukaże się wywiad z Januszem Palikotem. Przedsiębiorca opowie nie tylko o najbliższych planach, ale również o perspektywach polskiego rynku alkoholowego.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY