Tatuum z nowym właścicielem. To dotychczasowy prezes

Tatuum, fot. mat. prasowe
Tatuum, fot. mat. prasowe
Paweł Kapłon przy wsparciu funduszu AMC V, któremu doradza Accession Capital Partners (ACP), przejmuje pełną kontrolę nad Grupą KAN (Grupa), będącą właścicielem TATUUM - polskiej marki odzieżowej z kategorii affordable premium. Łączna wartość transakcji podlegających wykupom opiewa na 100 mln zlotych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wraz z inwestycją nastąpi istotne przyspieszenie rozwoju we wszystkich kanałach sprzedaży. Za ponad 90 proc. przyszłego wzrostu będzie odpowiadać zagranica, która przynosi Grupie również wyższą marżę we wszystkich kanałach. Aktualnie około 30 proc. przychodów pochodzi z zagranicy, z czego połowa ze sklepów stacjonarnych, a połowa ze sprzedaży online.

- Mam wrażenie, że nabierająca na sile globalna zmiana na rynku fashion została jakby uszyta pod nas. Musimy jedynie konsekwentnie być sobą. Jestem podekscytowany niezwykłym potencjałem, jaki ma przed sobą Tatuum. Bardzo się cieszę, że fundusz ACP zaufał mojej wizji rozwoju i wspiera zainicjowany przeze mnie wykup części wspólników, w tym między innymi założycieli Tatuum oraz moich partnerów z Paan Capital – powiedział Paweł Kapłon, prezes zarządu i inwestor Tatuum.

Co szykuje Tatuum

Cieszymy się, że możemy współpracować z Pawłem w kolejnej fazie rozwoju Tatuum. Wspieranie silnych, aspirujących zespołów w realizacji wykupów menedżerskich ich spółek stało się jedną z podstawowych strategii naszych funduszy, a koncentracja Tatuum na zrównoważonym rozwoju współgra z naszymi wartościami i przekonaniami. Wierzymy, że nasze doświadczenie we wspieraniu regionalnych liderów pozwoli zespołowi na zrównoważony wzrost, odblokowanie wartości i osiągnięcie pełnego potencjału – tłumaczy Jakub Chechelski, Partner w ACP.

Obecnie sieć Tatuum to 121 placówek w 4 państwach, w tym 100 sklepów na rodzimym rynku. Strategia na kolejne lata zakłada powiększanie sieci o 20-30 salonów rocznie. W 2025 r. marka zadebiutuje w Rumunii z pierwszymi salonami, gdzie widzi potencjał na co najmniej 40 salonów. W dalszej kolejności planowane są otwarcia na Bałkanach oraz w krajach bałtyckich.

Grupa obecnie pracuje również intensywnie nad przyspieszeniem rozwoju zagranicznej sprzedaży online – zarówno poprzez własne sklepy online, jak i zewnętrzne platformy marketplace. Łączna sprzedaż w kanałach online stanowi już jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem nowego sklepu online, z nowym silnikiem oraz wyglądem dla użytkowników, którego uruchomienie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 r. Kolejnym krokiem będzie zbudowanie mobilnej aplikacji sprzedażowej i jej rozwój w Polsce i za granicą.

W drugiej połowie 2025 r. w Łodzi otwarte zostanie nowe centrum logistyczne, które dzięki zastosowanym technologiom istotnie usprawni i przyspieszy procesy i umożliwi również efektywną obsługę zamówień w modelu dropshippingowym dla nowych kanałów marketplace. Grupa również pracuje nad rozwojem kanału B2B.

W najbliższych latach zamierzam skupić się wyłącznie na Tatuum. Tak więc będzie to jedyna inwestycja w portfelu Paan Capital. Dzisiaj czuję, że wyszedłem już z roli inwestora i bardzo dobrze mi się w skórze przedsiębiorcy. Chcę, by Tatuum stał się marką rozpoznawalną nie tylko w naszym regionie, ale w całej Europie, z co najmniej połową biznesu prowadzoną poza Polską, którą za 3-5 lat zainteresuje się duży europejski albo globalny inwestor branżowy, dostrzegając wyjątkowy potencjał i unikalność marki – dodaje Paweł Kapłon.

Równolegle do transakcji wykupu, w ostatnich dniach bank BNP Paribas dokonał refinansowania dotychczasowego finansowania dłużnego Grupy i zapewnił jej dodatkowe finansowanie rozwoju na najbliższe lata.

W 2023 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży osiągnęły niespełna 330 mln zł, a EBITDA - 35 mln zł (73 mln zł przy zastosowaniu IFRS 16, analogicznie do standardów raportowania dla spółek giełdowych).