Produkty fit coraz popularniejsze. Efekt zamknięcia klubów fitness?
Fot. materiały ListonicPorównując IV kwartał 2019 do IV kwartału 2020 możemy zaobserwować wzrost zainteresowania produktami fit aż o 110 proc., a także owocami (+50 proc.) i warzywami (+59 proc.). Na początku 2021 roku trend ten jeszcze bardziej się wzmocnił i jest silniejszy niż 12 miesięcy temu, co może być wynikiem noworocznych postanowień związanych z lepszym odżywianiem i planowaną utratą wagi. W trakcie pierwszych dwóch tygodni stycznia 2021 roku dużo częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku Polacy planowali zakup produktów fit, warzyw czy roślin jadalnych i sałat. Jednocześnie ciekawy wydaje się być spadek zainteresowania napojami izotonicznymi o 61 proc. r/r, który najprawdopodobniej jest konsekwencją zamkniętych klubów fitness.
- Konieczność pozostania w domu, zamknięte obiekty sportowe oraz niska temperatura na zewnątrz nie sprzyjają naszemu zdrowiu i dbaniu o sylwetkę. Analiza list zakupowych Polaków pokazuje jednak, że walczymy o nasz fizyczny dobrostan. Przede wszystkim chętniej sięgamy po mniej kaloryczne i zdrowsze produkty – mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.
Zdrowa żywność w modzie
Analiza list zakupowych Polaków - przeprowadzona przez Listonic - pokazuje, że zależy nam nie tylko na smukłej sylwetce, ale również na zdrowszej codziennej diecie. W IV kwartale 2020 roku artykułami z tego obszaru, które odnotowały największy wzrost – o 100 proc. r/r - były zamienniki mięsa. Według raportu „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” już 10 proc. naszych rodaków między 18 a 65 rokiem życia jest wegetarianami. Wiele innych osób natomiast stara się włączać coraz więcej produktów pochodzenia roślinnego do swojej diety.