wegetarianizm
zobacz inne tematyIga Czubak: "Nie nawracam ludzi na weganizm. Chcę po prostu odczarować wegańskie jedzenie" [WYWIAD]
Wegańskie jedzenie nie może wzbudzać sceptycyzmu. My dajemy rozwiązanie tym, którzy szukają zdrowej i smacznej alternatywy dla mięsa - mówi Iga Czubak, jedna z bohaterek listy "Innowatorzy 2021" miesięcznika My Company Polska.
Foods Brothers przekonuje Polaków do zamienników mięsa. "Sprzedajemy Mercedesa w cenie Forda"
Założyciele firmy Foods Brothers – Andrzej Kołosowski i Stan McGowan – w 2019 r. wprowadzili na polski rynek roślinne zamienniki mięsa światowych marek, takich jak Linda McCartney's i Beyond Meat oraz do dziś są ich wyłącznym dystrybutorem. Polski startup zapowiada kolejne etapy rozwoju, w tym wprowadzenie nowości produktowych.
Nowy gracz na rynku roślinnych zamienników mięsa. "Realizujemy zobowiązania wobec środowiska"
OneDayMore, jeden z wiodących producentów zdrowej żywności typu musli, owsianki, granole oraz przekąski jest na etapie zaawansowanych prac nad nową linią asortymentową – roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu. Produkty z nowej linii w postaci hamburgerów, mielonego, klopsów oraz kiełbasek na rynku zadebiutują jesienią br. Na finiszu jest również inwestycja spółki w nowy zakład produkcyjny.
Europosłanka chce zakazu reklam mięsa. "To zły pomysł, który zaszkodzi rolnikom i gospodarce"
Polska europosłanka Sylwia Spurek zaapelowała na Twitterze, by zakazać reklam mięsa, mleka i jaj. W zaproponowanej przez nią "5 dla branży roślinnej" znalazł się również punkt o powołaniu funduszu promocji weganizmu. Do pomysłu Spurek odniósł się m.in. minister rolnictwa Grzegorz Puda.
Produkty fit coraz popularniejsze. Efekt zamknięcia klubów fitness?
Częściej sięgamy po zdrową żywność, zamienniki mięsa, owoce i warzywa. Co więcej – jest to trend wzrostowy, który rozpoczął się już pod koniec 2020 roku. Takie wybory mogą wskazywać na zmiany, które chcemy osiągnąć w swojej sylwetce po długim okresie zamkniętych klubów fitness i konieczności przebywania w domu.
Kampania "To nie jest stek" ze wsparciem polskich organizacji rolniczych
"To nie jest stek" to kampania zainicjowana przez COPA-COGECA, europejską organizację zrzeszającą rolnicze związki zawodowe i organizacje spółdzielcze. Ma na celu powstrzymanie wykorzystywania nazw mięs do opisywania innych produktów tj. "wegańskie kiełbaski".