Nowy właściciel Pizzaportal z planami inwestycji w Polsce

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 88
Start-up Glovo zakupił od AmRest Holding SE platformę do zamawiania jedzenia online Pizza Portal. To dopiero początek rozwoju firmy na polskim rynku - Glovo uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Start-up Glovo zakupił od AmRest Holding SE platformę do zamawiania jedzenia online Pizza Portal. To dopiero początek rozwoju firmy na polskim rynku - Glovo uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. 

Wiodący operator wielu marek restauracji franczyzowych AmRest Holding SE podpisał z Glovo umowę, która objęła sprzedaż 100% udziałów własnych spółki Restaurant Partner Polska Sp. z . o. o., właściciela platformy Pizza Portal. Wartość transakcji wynosiła 30 mln euro oraz 5 mln euro kwoty warunkowej (earn-out). 

- Glovo rozwija się bardzo szybko i po sukcesie naszych poprzednich inwestycji kontynuujemy ekspansję na nowe rynki. Cieszymy się z umocnienia naszego strategicznego partnerstwa z AmRest wynikającego z zakupu Pizza Portal i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie nam to stwarza. Mamy ambicję, by być liderem rynku i zapewniać naszym użytkownikom usługę najlepszej jakości. Chcemy również stworzyć dobre środowisko pracy dla naszych kurierów i zapewnić możliwości zysku partnerom – twierdzi Oscar Pierre, CEO Glovo.

Nowe centrum technologiczne

Glovo, aplikacja założona w styczniu 2015 roku przez CEO Oscara Pierre’a i Sachę Michauda, była napędzana inwestycjami typu venture capital. Mający swą siedzibę w Barcelonie start-up rozszerza swoją obecność w Polsce dzięki nowej rundzie finansowania serii D o wartości 150 mln euro. 

Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Po ostatniej rundzie finansowania wynoszącej 150 mln euro hiszpański start-up powiększa swój zespół. Glovo planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych.

Drugi dom na europejskim rynku technologicznym

Kształcenie technologiczne i inżynieryjne jest w Polsce na bardzo wysokim poziomie. Trzy największe polskie uczelnie są instytucjami technologicznymi, a liczba ich absolwentów stale rośnie. Dodatkowo wart uwagi jest globalny program szkoleniowo-edukacyjny P-TECH, w którym polscy uczniowie mogą wziąć udział od tego roku.

Polska cieszy się również zainteresowaniem inwestorów zagranicznych – świadczy o tym szereg nowych inwestycji, takich jak Google Campus Warsaw czy IdeaHub. Bardzo korzystny dla biznesu ekosystem technologiczny w połączeniu z rozwijającą się gospodarką sprawił, że kraj nad Wisłą stał się niezwykle atrakcyjną lokalizacją. 

- Podczas poszukiwań lokalizacji naszego centrum technologicznego mieliśmy duże możliwości wyboru. Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich – to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów – oświadcza Mustafa Sezgin, wiceprezes ds. inżynierii Glovo. 

Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.

Utworzenie centrum technologicznego wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury.

- Glovo rozwija się bardzo szybko na całym świecie. Naszym głównym priorytetem jest inwestowanie w pracowników, ponieważ mają oni fundamentalne znaczenie dla dotychczasowego sukcesu start-upu. Na ten moment potrzebujemy jeszcze większego zespołu inżynierów, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Glovo bardzo dobrze odnajdzie się na polskim rynku technologicznym i będzie nową perspektywą dla lokalnych talentów. Wierzymy, że nasze ambicje, kultura organizacji i innowacyjny model biznesowy są atrakcyjne w tej szybko rozwijającej się, wymagającej branży – wyjaśnia Oscar Pierre, CEO Glovo.

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ