Pixar i bajki, które uczą biznesu

Pixar - bajki, które uczą biznesu / Fot. Pixar.com
Pixar - bajki, które uczą biznesu / Fot. Pixar.com
Animowane filmy Disneya i Piksara wyróżniają się świetnymi postaciami i historiami, ale znajdziemy w nich również kilka lekcji dla przedsiębiorców.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przykłady? Bardzo proszę:

1. Toy Story, czyli praca zespołowa

Pierwszy cyfrowy, pełnometrażowy film Pixara był nie tylko doskonałym źródłem rozrywki i inspiracji dla całej rodziny. W serii Toy Story najważniejsza jest przyjaźń, ale również praca zespołowa. 

Sprawdź: Adobe Stock

Dla przykładu, w jednej z części, kiedy wszystkie zabawki próbują uciec z okroponego żłobka, muszą one pracować razem. Bez współpracy nie udałoby im się osiągnąć celu i tak samo jest w biznesie. Samodzielnie możemy osiągnąć naprawdę wiele, ale w zespole - zawsze więcej. Zwłaszcza gdy połączymy ze sobą różne talenty i umiejętności. Lekcja z Toy Story dla przedsiębiorców jest więc prosta: wspólne cele, wspólna praca, skuteczna komunikacja. Oto droga do sukcesu. 

2. Finding Nemo i niezrównana wytrwałość

Kiedy gubi się mała rybka o imieniu Nemo, jej przerażony ojciec przepływa cały ocean, by ją znaleźć. Po drodze napotyka na szereg przygód, ale nigdy się nie poddaje i nieustannie dąży do celu, jakim jest znalezienie Nemo.

Inspiracje: Ryan Reynolds

Lekcja jest oczywista: ten, kto wytrwa, ten osiągnie swój cel. Niezależnie od tego, jakie mamy plany i ambicje, jeśli zabraknie nam wytrwałości, nie uda nam się ich zrealizować. Ma to największe znaczenie zwłaszcza na początku przygody z biznesem, kiedy dopiero zaczynamy działać. Porażki i upadki będą się zdarzać, i jest to po prostu wpisane w definicję przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby po rozczarowaniach i problemach zawsze znaleźć w sobie wytrwałość, by działać dalej. 

3. Monsters Inc. i gotowość do zmiany

Monsters Inc., czy też Potwory i Spółka, to jeden z najpopularniejszych filmów Pixara. Jest pełen humoru i oryginalnych sytuacji, a fabuła kręci się wokół dwóch potworów, które pracują w fabryce. Ich praca polega na straszeniu dzieci - zbierają ich krzyki, które są przerabiane na energię do zasilania świata potworów. Wszystko jednak ulega zmianie, gdy do świata przedostaje się dziewczynka Boo, którą nagle muszą się opiekować. Ona, podobnie jak wiele innych dzieci, nie boi się już potworów. 

Co zrobić w obliczeniu takiej zmiany? Poddać się, odejść z pracy, zamknąć biznes? Zdecydowanie nie. Bohaterowie odkrywają, że jest coś potężniejszego niż krzyk: śmiech. W filmie mamy do czynienia z rynkiem, który nie reaguje już na te same bodźce i trzeba znaleźć inną formułę, aby przyciągnąć uwagę "klienta". 

To kolejna lekcja dla przedsiębiorcy. Zmiany będą się zdarzać, zwłaszcza w sektorach, które rozwijają się dynamicznie (np. technologie i finanse). Jako lider i przedsiębiorca musisz umieć dostosować się do zmian i odpowiednio reagować.

ZOBACZ RÓWNIEŻ