Programy sektorowe: gry wideo

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 91
Producenci gier komputerowych to uprzywilejowany sektor, jeśli chodzi o programy publiczne skierowane do konkretnych branż. Możliwości zdobycia finansowania było tu w ostatnich latach sporo i przynajmniej część z nich będzie dalej dostępna. Na horyzoncie pojawiają się też nowe propozycje. Niestety, przyszłość najważniejszego programu jest niepewna.

Mowa o GameINN, w ramach działania 1.2 POIR. Skorzystało z niego już ok. 80 firm, do których trafiło ponad 200 mln zł. To są pieniądze na projekty badawczo-rozwojowe, które mogą polegać na stworzeniu prototypu nowej gry, na doskonaleniu gier już istniejących lub na rozwoju technologii towarzyszących (co cieszyło się zresztą wyjątkową popularnością). Pojęcie „gry wideo” rozumiano szeroko. Środki zostały przyznane m.in. na takie przedsięwzięcia, jak symulator warunków panujących na Marsie jako narzędzie dydaktyczne oraz deweloperskie (firma One More Level, 1,9 mln zł dotacji), stworzenie analitycznego systemu bazującego na telemetrii, w celu udoskonalenia procesu projektowania i analizowania zachowań użytkownika w grach w wirtualnej rzeczywistości (firma Superbright, 2,4 mln zł) czy opracowanie rozwiązań dla niezależnej językowo komunikacji i interakcji społecznych w środowisku VR, na potrzeby wieloosobowej kooperacyjnej gry fantasy role playing (Anshar Studios, 2,8 mln zł). 

Niestety, ostatni konkurs w ramach GameINN miał miejsce w 2017 r. W tym go nie było i nie będzie, a przyszły stoi pod znakiem zapytania. Powód? Zainteresowanie było tak duże, że zdecydowaną większość budżetu (zaplanowanego na ten program do 2023 r.) już rozdysponowano. 

Nie jest to definitywna przeszkoda, ponieważ NCBR może zdecydować o podwyższeniu puli. Czy tak się stanie, dowiemy się dopiero pod koniec tego roku....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2018
 (37)

Więcej możesz przeczytać w 10/2018 (37) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie