Darmowe aplikacje dają zarobić

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 43
Choć większość z aplikacji na smartfon dostajemy za darmo, to ich twórcy na nich jednak zarabiają. I to nie mało. Pokazujemy, jak to robią.

Z raportu „Polska jest mobi 2018”, przygotowanego przez firmę Mobee Dick wynika, że blisko połowa z nas korzysta ze smartfonów ponad 2 godz. dziennie. W tym czasie oglądamy filmiki, korzystamy z mediów społecznościowych, czytamy artykuły czy korzystamy z bankowości mobilnej. Widać to także, gdy spojrzymy na najpopularniejsze aplikacje. Na szczycie jest YouTube, Messenger i Facebook. 

UŁATWIAJĄ ŻYCIE 

Jednak miliony pobrań mają także aplikacje, które choć są darmowe, to przynoszą ich twórcom pokaźne zyski. Ich potencjał tkwi w tym, że są zawsze pod ręką i po prostu ułatwiają nam życie, rozwiązując drobne codzienne problemy. 

Tak jest np. z aplikacją Yanosik, która łączy nawigację samochodową i system informujący w czasie rzeczywistym o zagrożeniach (np. wypadkach) i zmianach na drodze (np. korkach, objazdach itd.). – Pomysł na stworzenie Yanosika to wynik częstych i długich podróży służbowych oraz setek godzin spędzonych za kierownicą. W pewnym momencie razem ze wspólnikiem uznaliśmy, że nie ma w Polsce narzędzia, które na bieżąco informowałoby o zagrożeniach na drodze. W 2008 r. popularne było jeszcze CB-radio, ale nie spełniało oczekiwań, bo szumiało, padały tam niecenzuralne słowa, czy wiele niepotrzebnych informacji. Stwierdziliśmy, że warto stworzyć rozwiązanie,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2019 (46)

Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ