ChatGPT wynegocjował dla klienta niższe ceny za internet

Sztuczna inteligencja wynegocjuje lepszą cenę / Fo
Sztuczna inteligencja wynegocjuje lepszą cenę / Fot. Rawpixel, Freepik.com
ChatGPT bije ostatnio rekordy popularności. Chatbot oparty na sztucznej inteligencji jest zaskakująco "ludzki" i skuteczny w odpowiadaniu na wszelakie pytania. Okazuje się, że może też wynegocjować za nas lepsze warunki cenowe.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zadawanie pytań chatbotowi ChatGPT daje sporo rozrywki i zaspokaja ciekawość. Ale okazuje się, że chatbot oparty na sztucznej inteligencji może mieć również bardzo praktyczne zastosowania. 

Wiele biznesów już teraz zastanawia się, w jaki sposób włączyć chatbota ChatGPT do swoich działań. Może powinien on przekonywać i namawiać do zakupu, wykazując się nadludzką wytrwałością? A może powinien wzmacniać pozycję i możliwości konsumentów, negocjując za nich ceny? 

Sprawdź: Coffeedesk

Joshua Browder, dyrektor generalny firmy DoNotPay, która zajmuje się automatyzacją prac administracyjnych, jak również przejmuje na siebie takie zadania jak żądanie odszkodowania od linii lotniczych czy kwestionowania mandatów za parkowanie, zamieścił wideo przedstawiające chatbota negocjującego w imieniu klienta cenę za usługi internetowe marki Comcast. 

Negocjatorem był chatbot oparty na technologii AI, która napędza również popularnego ChatGPT. Bot narzeka na słabą usługę i odrzuca uwagi agenta Comcast, a w rezultacie udaje mu się wynegocjować zniżkę w wysokości 120 dol. rocznie. 

Browder dodał, że jego "negocjator" wprawdzie wyolbrzymił problem i opis przerw w dostępie do internetu. Z drugiej strony klienci również mają tendencję do takiego wyolbrzymiania, więc zachowanie chatbota było niejako uzasadnione.

Zobacz: Cityfit

Eksperyment Browdera pokazuje, że chatbot ChatGPT i podobne mają przed sobą przyszłość i mogą okazać się bardzo pomocne dla klientów, zwłaszcza w obliczu korporacyjnej biurokracji. 

ChatGPT i podobne chatboty odmienią rynek 

DoNotPay wykorzystał model językowy GPT-3, który organizacja OpenAI udostępnia programistom jako usługę komercyjną. Na tej samej technologii opiera się również ChatGPT. 

DoNotPay przeprowadziło odpowiednie "szkolenie" chatbota, zasilając jego bazę wiedzy informacjami i przykładami udanych negocjacji oraz odpowiednich informacji prawnych. W przyszłości firma ma nadzieję zautomatyzować o wiele więcej działań niż tylko rozmowy z konsultantami Comcastu. - Jeśli taki chatbot zapewni klientowi bardzo duże oszczędnośći, np. 5000 dol. na rachunku medycznym przy negocjowaniu ubezpieczenia zdrowotnego, to jest to prawdziwa wartość - przekonuje Browder. 

ChatGPT to najnowsza, bardzo dopracowana i przekonująca implementacja nowej linii programów AI z obsługą naturalnego języka. Opiera się na ogromnej ilości informacji tekstowych zebranych z sieci, książek i innych źródeł. Jego algorytmy naśladują pismo ludzkie i odpowiadają na pytania, zapewniając przydatne informacje i dane. Ze względu na to, że używają tylko (i aż) statystycznego dopasowywania wzroców, a nie rozumienia świata wokół nas, są nadal skłonne do wprowadzania błąd.

Startupy pracują już nad chatbotami AI

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej startupów, które chcą wdrażać odpowiednie rozwiązania oparte na AI, np. dostarczających rozrywki albo pełniących funkcje osobistych asystentów. 

Wiele firm tworzy i rozwija chatboty przeznaczone do obsługi zapytań klientów i reklamacji, albo do sprzedawania nowych produktów.

OpenAI przewiduje, że wypracuje przychody na poziomie 1 mld dol. przed 2024 r. Zainteresowanie sztuczną inteligencją i chatbotami jest coraz większe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ