Automaty paczkowe rewolucjonizują handel

fot. East News
fot. East News 24
Są blisko domu i można z nich korzystać o dowolnej porze dnia i nocy. Automaty paczkowe podbijają serca Polaków i mogą stać się dodatkowym źródłem zarobku.

W całej Polsce działa już ponad 4800 paczkomatów należących do firmy InPost. To więcej niż łączna liczba wszystkich placówek Poczty Polskiej. Tych jest 4600. A to nie jedyny operator tego typu urządzeń. – W placówkach pocztowych istnieje ryzyko kolejki, czyli strata czasu. Z kurierem trzeba się umawiać i być w domu w określonym przedziale godzinowym albo czekać na jego telefon i wtedy dopiero się z nim konkretnie umawiać. Automat jest wolny od tych wad. Kolejki to duża rzadkość, a w dodatku maszyny są dostępne całą dobę – komentuje Sebastian Starzyński, prezes firmy badawczej ABR Sesta. 

Potwierdzają to badania przygotowane przez Forum Konsumentów. Z automatów paczkowych skorzystało już niemal 70 proc. Polaków powyżej 18. roku życia. Co więcej, aż 81 proc. konsumentów, którzy użyli automatu, uznają je za potrzebne. Niemal 80 proc. ma do nich pozytywny stosunek. Negatywny – zaledwie 3 proc. 

NA FALI E-COMMERCE 

Tak duża popularność automatów to m.in. konsekwencja mocno rosnącego sektora e-commerce. – Polska jest na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W kolejnych latach wartość sektora ma się zwiększyć o ponad 22 mld zł – tłumaczy Justyna Siwek,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2019 (46)

Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ