(r)Ewolucja IT według Developico. Czy w 5 dni można osiągnąć 300 proc. ROI?

Developico, fot. Ewelina Kania-Guzowska.
Developico, fot. Ewelina Kania-Guzowska.
Przedsiębiorstwa, które nie scyfryzują swoich procesów biznesowych, same wypychają się z rynku – to śmiałe stwierdzenie Michała Guzowskiego, CEO Developico. Jego przekonanie bazuje na obserwacji rozwoju spółek takich jak Budimex, Tchibo, Amica czy Carlsberg. W takich firmach codziennością w biznesie jest korzystanie z narzędzi informatycznych wspierających pracę biurową. Często do procesów operacyjnych związanych z HR, finansami czy sprzedażą wykorzystuje się pliki Excel. A to błąd, który może dużo kosztować.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2024 (104)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Partnerzy:

Firma z branży retail, poza znaną wszystkim kawą, w ofercie swojego sklepu internetowego posiada kilkanaście tysięcy produktów, od sprzętu AGD, poprzez ubrania, po meble i sprzęt elektroniczny. Na potrzeby procesów zmian cenowych i audytowych pracownicy firmy poświęcali łącznie rocznie prawie 3000 godzin. Tyle właśnie czasu spędzali oni m.in. na wprowadzaniu propozycji nowych cen do oddzielnego Excela, a następnie realizowaniu wieloetapowego procesu zgód dyrektorów różnych działów. W kolejnym „master” pliku Excel jest utrzymywana cała ścieżka decyzyjna wraz ze szczegółowymi informacjami. Takich zmian cen w ciągu roku mogło być nawet 80, a całe postępowanie odbywało się drogą mailową. Jak udało się skrócić całkowity czas do 700 godzin i uzyskać 300% ROI?

No Code przyszłością IT

Opisywany powyżej proces aktualizowania cen, jest jednym z wielu przykładów tego, ile czasu i pieniędzy firmy mogłyby zaoszczędzić, gdyby miały odpowiednie narzędzia i kompetencje. W dobie postępu AI i coraz prostszych narzędzi IT, programowanie jest niczym wytwarzanie materiału potrzebnego do budowy domu samodzielnie od podstaw, zamiast wykorzystania gotowych prekompozytów. W IT takim „prekompozytem” są platformy No Code takie jak m.in. Microsoft Power Apps, Microsoft Power Automate, Microsoft Power BI czy Microsoft Copilot. Każda z tych platform słuzy do czegoś innego (odpowiednio: aplikacje, integracje i automatyzacje, raporty oraz boty), i łączy je to, że nie trzeba programować, by za ich pomocą budować rozwiązania. Należy jednak podkreślić, że nie mówimy tu o budowaniu systemów klasy ERP czy finansowo-księgowych, bo te są jednak bardzo specyficzne. Ale No Code świetnie sprawdzi się do wsparcia procesów HR, procesów sprzedażowych czy procesów finansowych np.: automatyczne rozliczanie czasu pracy, bot odpowiadający na wewnętrzne pytania o przepisy BHP czy aplikacja do zarządzania flotą. Co ważne projekty wdrożeniowe z użyciem platform No Code zwykle nie trwają dłużej niż 30 dni. Dzieje się tak dzięki zaangażowaniu jednej i tej samej osoby zarówno do analizy, prac projektowych jak i budowy i wdrażania rozwiązania. To ogranicza nieporozumienia, niedomówienia i błędy komunikacyjne.

Firma Developico którą założyli Michał Guzowski, Łukasz Zajączkowski i Łukasz Falaciński zajmuje się wdrażaniem rozwiązań IT właśnie za pomocą narzędzi No Code. Ich klientami najczęściej są średnie i dużej firmy: Budimex, Bunge czy Amica. Ich unikalną na skalę krajową usługą jest „App in the Week”. Co to znaczy? Eksperci z Developico rozpoznają potrzeby firmy, opracują i uruchomią rozwiązanie (np.: aplikacje, automatyzacje czy bota), które usprawnia wybrany proces — a wszystko w jedyne 5 dni.

Rozwiązać cyfrowy węzeł gordyjski

Na przykładzie firmy „od kawy”, złożony i czasochłonny proces zmiany cen produktów został zastąpiony intuicyjną aplikacją.

- Wsparliśmy klienta w procesie automatyzacji zmiany cen. We wprowadzonej przez nas aplikacji w prosty sposób można złożyć wniosek o zmianę ceny produktów, zaakceptować je, a także sprawdzić ich status. Wszystko w przejrzystej i przystępnej formie, której opanowanie zajmuje kilka chwil — mówi Małgorzata Delattre, konsultantka Power Platform, stojąca za realizacją „App in a Week” dla klienta.

Co ważne, cały proces na bieżąco konsultowany był z Klientem, dzięki czemu uwagi i pomysły mogły być wprowadzane jeszcze w trakcie wdrażania. Efektem tej współpracy była aplikacja, która nie tylko ułatwiła pracę w firmie, ale także przyniosła szereg dodatkowych korzyści. Poza trzykrotnym zwrotem inwestycji w skali roku i dużej oszczędności czasu pracowników, nowe narzędzie pozwoliło uniknąć kar audytowych i ograniczyło wydatki na licencjonowanie zewnętrznego oprogramowania.

Eyes on the target

Developico to nie tylko „App in the Week” – to także szerokie wsparcie w procesach cyfryzacji, od migracji, poprzez wprowadzanie cyfrowych narzędzi biurowych, po tworzenie raportów BI i szkolenia.

Developico jest wszędzie tam, gdzie potrzebne jest wsparcie w obsłudze nowych narzędzi, świeże spojrzenie na zastały problem, czy po prostu wprowadzenie cyfryzacji.

- Średnia ocen naszej pracy przez klientów wynosi 4.81 (n=32). To efekt tego, że kiedy wchodzimy na projekt, to zawsze działamy z wizją końca. Nie chcemy zamknąć się w niekończącej analizie. Wolimy zmierzyć, zaprojektować i wdrożyć, pokazując tym samym klientowi, jak można usprawnić działanie firmy. Bo my nie chcemy robić, tylko zrobić – mówi Michał Guzowski, CEO Developico.

My Company Polska wydanie 5/2024 (104)

Więcej możesz przeczytać w 5/2024 (104) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

Cyfryzacja zmieni nasz świat

Cyfryzacja zmieni nasz świat

W Europie wkrótce będzie brakować setek tysięcy pracowników w sektorze IT, w tym m.in. programistów lub osób potrafiących sprawnie komunikować się z programistami. Jak Microsoft widzi swoją rolę w propagowaniu edukacji z zakresu IT?

ZOBACZ RÓWNIEŻ