it girls
zobacz inne tematyKobiety w technologiach, czyli ucieczka od stereotypu
Kobiety w świecie IT, high-tech i innowacji radzą sobie coraz lepiej. Niestety ich kariery są niekiedy spowolnione. Dlaczego? I jak temu zapobiegać?
Interaktywna lalka w kampanii IT Girls i Accenture Song
Fundacja IT Girls we współpracy z Accenture Song ruszyły z kampanią społeczną, mającą na celu przełamanie stereotypów płci, utrudniających kobietom odniesienie sukcesu w dziedzinach STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Bohaterką kampanii jest interaktywna lalka, której wypowiedzi zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie treści z internetu na temat wychowania dziewczynek i predyspozycji kobiet.
Kobiety w technologiach, czyli rewolucja przyspiesza
„Pełzająca rewolucja” – tak kilka lat temu zatytułowano jeden z raportów poświęconych powolnemu, ale systematycznemu wzrostowi liczby kobiet w polskiej branży technologicznej. Dziś to określenie jest już nieaktualne, bo rewolucja zdecydowanie nabrała tempa.