dobra luksusowe

zobacz inne tematy
Chińczycy rezygnują z towarów luksusowych: Koniec złotej ery marek premium w Państwie Środka

Chińczycy rezygnują z towarów luksusowych: Koniec złotej ery marek premium w Państwie Środka

Azjatycki rynek dóbr luksusowych doświadczył drastycznego spadku sprzedaży w ostatnich miesiącach. LVMH, gigant wśród marek luksusowych, odnotował 14-procentowy spadek sprzedaży w drugim kwartale 2024 roku, co stanowi znaczne pogorszenie w porównaniu do 6-procentowego spadku w pierwszym kwartale. Czy jest to wynik gospodarczych problemów Chin, czy efekt krytyki Chińskiej Partii Komunistycznej, która zniechęca obywateli do ostentacyjnego życia?

Ruszają zapisy na akcje Modern Commerce. Maksymalna cena jednej akcji to 0,54 zł

Ruszają zapisy na akcje Modern Commerce. Maksymalna cena jednej akcji to 0,54 zł

Ruszyła emisja akcji Modern Commerce. Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com i bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę.

Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach

Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach

Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.

Marki luksusowe w ogromnym kryzysie. Czy nowy pomysł poprawi ich sytuację?

Marki luksusowe w ogromnym kryzysie. Czy nowy pomysł poprawi ich sytuację?

Rynek dóbr luksusowych pikuje. Konsumenci produktów tej kategorii przywykli do rytuału nabywania ich w sklepach stacjonarnych, a ich producentom przez myśl nie przeszło, aby tę tradycję zastąpić cyfrowym odpowiednikiem. Teraz właściciele marek klasy premium - wraz ze wschodnim gigantem e-handlu, Alibabą - przystąpili do ofensywy.