dobra luksusowe
zobacz inne tematyChińczycy rezygnują z towarów luksusowych: Koniec złotej ery marek premium w Państwie Środka
Azjatycki rynek dóbr luksusowych doświadczył drastycznego spadku sprzedaży w ostatnich miesiącach. LVMH, gigant wśród marek luksusowych, odnotował 14-procentowy spadek sprzedaży w drugim kwartale 2024 roku, co stanowi znaczne pogorszenie w porównaniu do 6-procentowego spadku w pierwszym kwartale. Czy jest to wynik gospodarczych problemów Chin, czy efekt krytyki Chińskiej Partii Komunistycznej, która zniechęca obywateli do ostentacyjnego życia?
Kryzys? Dobra luksusowe jeszcze nigdy nie sprzedawały się tak dobrze, jak teraz. Rekordy bije zwłaszcza biżuteria
Do końca września na całym świecie sprzedano dobra luksusowe o wartości 362 mld euro. To rekordowy wynik - donosi firma Bain and Company. Największe wzrosty obejmują segment biżuterii i odzieży.
Ruszają zapisy na akcje Modern Commerce. Maksymalna cena jednej akcji to 0,54 zł
Ruszyła emisja akcji Modern Commerce. Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com i bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę.
Złota 44 notuje kolejne wzrosty wartości transakcji. "Zapotrzebowanie na dobra luksusowe rośnie"
Segment nieruchomości luksusowych odporny jest na kryzysy, o czym świadczy wzmożone zainteresowanie tym rynkiem wśród inwestorów w czasie pandemii. ZŁOTA 44 jako flagowy przedstawiciel segmentu notuje kolejne wzrosty wartości sprzedanych apartamentów.
Zegarek Rolex przestaje być symbolem statusu
Co w obecnych czasach zastępuje zegarek Rolex? Najprościej mówiąc: cyfrowe dobra. Konkretnie NFT, czyli non-fungible token.
Najbogatsi Polacy powiększyli majątek mimo pandemii. Jak zmienił się rynek dóbr luksusowych?
W 2020 roku majątek najbogatszych Polaków wzrósł o ponad 8 proc. - wynika z najnowszej analizy KPMG. Mimo to cały rynek dóbr luksusowych na pandemii mocno ucierpiał.
Dobra luksusowe sprzedają się świetnie. Przychody największych firm przekroczyły 280 mld dol.
Z rankingu "Global Powers of Luxury Goods" wynika, że rynek marek premium stale rośnie. Do najważniejszych graczy w branży należą LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton SE (Louis Vitton, Marc Jacobs), Kering SA (Gucci, Saint Laurent) oraz L'Oreal Luxe.
Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach
Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.
Marki luksusowe w ogromnym kryzysie. Czy nowy pomysł poprawi ich sytuację?
Rynek dóbr luksusowych pikuje. Konsumenci produktów tej kategorii przywykli do rytuału nabywania ich w sklepach stacjonarnych, a ich producentom przez myśl nie przeszło, aby tę tradycję zastąpić cyfrowym odpowiednikiem. Teraz właściciele marek klasy premium - wraz ze wschodnim gigantem e-handlu, Alibabą - przystąpili do ofensywy.