Biedronka kontra Lidl
zobacz inne tematyLidl rzuca rękawicę Biedronce i... łamie przepisy. Wracają wojny handlowe
Na portugalskim rynku spożywczym rozgorzał spór, który przyciągnął uwagę konsumentów i mediów. Lidl, prowadzący od lutego kampanię reklamową, twierdzi, że jest najtańszym supermarketem w Portugalii. Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka i Hebe, zarządzający w Portugalii markami Pingo Doce oraz Recheio, oskarża konkurenta o manipulację danymi i wprowadzenie klientów w błąd. Organy ds. konkurencji potwierdzają te obawy.
Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa
„Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – ten slogan został uznany za ostateczny casus belli i wezwanie do rozpoczęcia pełnoskalowej gorącej wojny. Co w niej dozwolone, jakiej broni można w tych reklamowych potyczkach używać? No i komu się to najbardziej opłaca?
Biedronka nie łagodzi kursu. Kolejna szpila wbita w Lidla
Dyskont musiał wycofać się z kampanijnego hasła "Biedronka tańsza niż Lidl", po tym jak do akcji wkroczył komornik sądowy rekwirując billboardy szkodliwe dla konkurencji. Nowe hasło jest znacznie bardziej wyrafinowane. Co tym razem wymyślili marketingowcy Biedronki?
Wojna cenowa na rynku alkoholi pod lupą prokuratury: Biedronka, Lidl i Kaufland na celowniku UOKiK
Z ostatnich doniesień wynika, że trzy znaczące siatki handlowe działające na polskim rynku – Biedronka, Lidl oraz Kaufland – znalazły się w obszarze zainteresowania organów ścigania. Wszystko za sprawą promocji na alkohol, które prawdopodobnie przekroczyły granice prawa.
Producenci jaj w pułapce dyskontów. Wojna cenowa uderza w wytwórców
Rywalizacja cenowa między dwoma dominującymi sieciami handlowymi w Polsce, Biedronką i Lidlem, doprowadza do sytuacji, w której pewne produkty są sprzedawane poniżej kosztów produkcji.
Bitwa cenowa na rynku dyskontów – UOKiK bada skargi na Biedronkę
Reklama porównawcza Biedronki znalazła się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszystko za sprawą zgłoszeń klientów, którzy mają dość dziwnej kampanii SMS-owej. Konfliktem między dyskontami żyje już cały kraj, a przede wszystkim internetowa memosfera.
Biedronka zniechęca do zakupów w Lidlu: wojny handlowe przez SMS-y
Zaostrza się konflikt między Biedronką a Lidlem. Dyskonty wchodzą na nowy poziom sporu, a klienci zaczynają tworzyć memy na ten temat. Kto wygra bitwę o portfele konsumentów?
"Lidl to najbardziej agresywna sieć" - mówi dyrektorka finansowa Jeronimo Martins
Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta - w tym wypadku trzecim są konsumenci, którzy w kłótniach handlowych między markami zyskują tańsze ceny produktów. Mowa o konflikcie między sieciami dyskontów: Lidlem i Biedronką. Dyrektorka finansowa Jeronimo Martins mówi, że poprzez obniżanie cen Lidl "traci przyczepność".