Mistrz i uczeń

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 78
Zdarzało mi się pomóc już na spotkaniu zapoznawczym, ale by osiągnąć zmianę na poziomie sposobu myślenia, potrzeba więcej czasu. Relacja mentoringowa trwa od kilku miesięcy do dwóch lat. Czasem przeradza się w relację długoletnią, mniej oficjalną – mówi mentor Greg Albrecht. Co początkujący przedsiębiorca powinien jeszcze wiedzieć o takim wsparciu?

Weronika Markiewicz to fotograf wizerunkowa ciesząca się bardzo dobrymi opiniami klientów. – Kiedy się poznaliśmy, miała wiedzę, umiejętności i talent fotograficzny, ale brakowało jej specjalizacji i koncentracji. Robiła m.in. zdjęcia produktowe i zajmowała się postprodukcją. Dziś należy do najbardziej wziętych w swojej specjalizacji fotografów w Polsce – mówi Greg Albrecht, który jest także inwestorem, aniołem biznesu w funduszu Data Ventures oraz przedsiębiorcą i doradcą strategicznym w Albrecht & Partners. Chętnie wspiera młodych przedsiębiorców. Z Weroniką Markiewicz współpracował w ramach działalności pro bono w fundacji Youth Business Poland. 

Korzystanie z pomocy mentora staje się na świecie coraz popularniejsze. I wydaje się, że nie jest to chwilowa moda. Poleganie na doświadczonych ekspertach daje po prostu dobre rezultaty. Firma badawcza Endeavor Insight przeanalizowała dane z serwisów gromadzących informacje o firmach i ich rozwoju, takich jak AngelList i CrunchBase. Przeprowadziła także wywiady z niemal 700 założycielami startupów. – Okazało się, że jednym z najważniejszych czynników, które determinowały ich sukces i dynamiczny rozwój, była relacja biznesowa z doświadczonym mentorem. Dzięki niej rozwijały się średnio o 30 proc. szybciej i odnotowywały lepsze wyniki niż te, które nie miały takiego wsparcia – mówi Rhett Morris, dyrektor ds. badań w Endeavor Insight. 

W Polsce również można zaobserwować godne...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2018
 (39)

Więcej możesz przeczytać w 12/2018 (39) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie