Mamy pomysł i co dalej?
Filip Miller, Adobe StockAkademia Przedsiębiorczości
Rozpoczynamy nowy cykl Akademia Przedsiębiorczości. Podpowiemy wam, jak założyć własny biznes tak, by przetrwał i spełnił wasze marzenia.
Pokażemy reguły nim rządzące, jakich błędów unikać, co zwykle działa, a co nie. Pomożemy wam zaoszczędzić pieniądze, czas i nerwy.
Masz w głowie tysiące pomysłów na biznes i jesteś przekonany, że każdy z nich może przynieść ci miliony. To nieprawda. Większość tych idealnych konceptów zderza się z brutalną rzeczywistością. Albo klienci nie są zainteresowani, albo na rynku jest już spora konkurencja. Jak więc ocenić, że nasz pomysł chwyci? I że wytrzymamy pierwsze trudne miesiące?
Najtrudniejsze są pierwsze trzy lata. Pierwszy rok przeżywa średnio 81 proc. nowych firm. Pokazują to choćby dane z raportu o stanie sektora MSP Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu z 2018 r. A po najgorszym trzecim roku rośnie gwarancja, że biznes przeżyje. Na przykład niemal wszystkie małe firmy (98,8 proc.), które powstały w 2012 r. i działały w 2016 r., dobrze zniosły także 2017 r. Są to oczywiście ogólne statystyki, bo ryzyko jest różne w zależności od branży czy danego rynku. W przypadku innowacyjnych startupów jest wyjątkowo wysokie – ocenia się, że pierwszych trzech lat nie przetrwa nawet 80 proc. z nich.
Czynniki,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska